Vorige week zag ik een uitzending over een tegen antibiotica resistente bacterie in kippenvlees en zelfs in landbouwgewassen. Voor de mens is deze bacterie dodelijk. De resistentie zou zijn ontstaan door overmatig gebruik van antibiotica in de veesector. Als dit allemaal waar is dan is er toch sprake van een verdenking van "dood door schuld" en moet het openbaar ministerie optreden. Verder zou er een onmiddellijk verbod op de verkoop van besmet kippenvlees (85%) afgekondigd moeten worden.
Kom op overheid, laat van u horen.