Een korte uitleg wat er aan het hand is.
- 22 maart een aankoop gedaan via Marktplaats. Kosten 166,95 EUR incl verzending.
- 26 maart pakket verstuurd via een inleverpunt bij de Coop in Den Haag
- 26 maart status wijzigingen in track en trace. Van aangemeld naar ontvangen.
- 28 maart contact gezocht via Twitter met PostNL , omdat de status niet meer veranderde. Ik moest 5dgn wachten totdat er een onderzoek gestart kan worden.
- 3 april onderzoek laten starten via de afzender
- 25 mei te horen gekregen dat het pakket zoek is. Het pakket is zoek geraakt op het traject van inleverpunt naar distributiecentrum. Ik moet maar met de afzender het probleem oplossen. De afzender is meerdere malen contact mee gezocht, maar geen contact kunnen krijgen. Niet door mij of PostNL.
- Meerdere malen verzocht voor informatie over wat er bij het onderzoek is gedaan. Uiteindelijk te horen gekregen dat er een paar maal contact wordt opgenomen met een depot waar niet afgeleverde of geweigerde pakketten terecht komen, maar mijn pakket-nummer komt daar niet voor.
PostNL heeft nog geen eens met de chauffeur gesproken of wil dit niet vertellen ivm privacy.
- 26 mei aangifte gedaan met oog op mogelijke verduistering / diefstal door de chauffeur. De gene die de aangifte afnam gaf al wel aan dat er mogelijk niets mee gedaan gaat worden door de politie om het niet vaststaat dat er daadwerkelijk een strafbaar feit is uitgevoerd.
Heeft iemand een manier om dit toch op te lossen? Is er geen manier om een tegenonderzoek uit te voeren? PostNL wil totaal niet meewerken aan een oplossing, want zij zijn gevrijwaard van aansprakelijkheid.