BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

wie herkent de meganep van renault

Bijdrage door gebruiker
19-04-2005
36 reacties

Mijn Megane waar ik overigens zeer tevreden over ben, krijgt de eerste beurt bij 30.000 km.

bericht garage: Rijverbod, want ACHTERBANDEN compleet versleten! N.B. De auto heeft voorwielaandrijving!!

Maar: we zullen de auto laten uitlijnen! Gebeurt ook, resultaten opgestuurd naar RENAULT NEDERLAND. omdat de dealer Finesse Haarlem aanleiding vond een claim in te dienen.Antwoord RENAULT NEDERLAND: niks aan de hand, weliswaar enige afwijking maar: valt binnen de normen/tolerantie. De dealer biedt mij aan om 2 nieuwe banden voor de netto-prijs te leveren om weer te kunnen rijden. In ieder geval een gebaar.

Ik terug naar de firma HABE te HAARLEM (uitlijnbedrijf). Reactie: zijn ze nou gek geworden. De auto heeft afwijkende sporing en die valt buiten de specificatie zoals door de fabriek opgegeven.

ANWB-expertise gebeld.Uitlijnrapport opgestuurd. Reactie: Dit mag niet voorkomen. Waarschijnlijk constructiefout.

Op eigen kosten een Third opinion gevraagd bij Tyrecenter. Conclusie:teveel sporing, afwijking veroorzaakt excessieve bandenslijtage en minder goede wegligging en overmatig brandstofgebruik.

probleem: achteras is een starre en dus niet bij te stellen. Gevolg: de "netto" banden zijn gegarandeerd na 30.000 km weer "af".

Mijn voorstel aan RENAULT NEDERLAND nadat ik alle documenten heb opgestuurd:denk nog eens goed na voordat je weeroordeelt dat alles normaal is. Mijn conclusie: enige oplossing:nieuwe achteras/brug.

Ik wacht nog op antwoord.

Mijn veronderstelling: er zijn veel meer klachten over dit verschijnsel. Maar hoe kunnen we de klachten bundelen tot Krachten om uit te oefenen. Wie laat wat van zich horen?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.