BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wie betaalt kosten olielekkage van inruilauto voordat nieuwe auto is geleverd: garage of klant?

Bijdrage door gebruiker
22-05-2015
76 keer bekeken
18 reacties
Ik heb een paar weken geleden contract (bovag) getekend: nieuwe auto besteld met inruil van huidige auto. Vandaag wilde ik olie laten bijvullen bij huidige (inruil)auto; garage constateerde lekkage en adviseerde niet met deze auto de weg op te gaan totdat deze gerepareerd is (kosten 1000-1500 euro). De afgelopen jaren moest er regelmatig olie worden bijgevuld (door deze zelfde garage); men gaf aan dat dit vaker voorkomt bij auto’s met lpg-installatie. De laatste paar weken, na het tekenen van het contract, lijkt de olie sneller op te raken. Na het reparatie-advies gaf ik aan dat ik, gelet op de levering van de nieuwe auto over ca. 1,5 maand, niet veel kosten wil maken. Ik heb nu voor de komende paar dagen een vervangende auto gekregen en volgende week word ik uitgenodigd voor een gesprek over hoe we dit verder gaan afhandelen.

Ik vroeg me af hoe mijn rechten en plichten in dezen zijn geregeld. Dit is toch een verborgen gebrek en dan hoef ik toch niet op te draaien voor de schade, nu er olielekkage is geconstateerd?
In hoeverre heb ik verder recht op een vervangende auto tot de nieuwe auto wordt geleverd? Ben ik daar zelf geheel verantwoordelijk voor (zelf regelen en zelf alle kosten hiervan betalen) of mag ik van de garage ook een bijdrage hierin verwachten?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.