BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wettelijk gezien recht op garantie

Bijdrage door gebruiker
17-05-2011
16 reacties
Ik heb in januari bij autobedrijf Nabben in munstergeleen een tweede hands Dauwoo matiz uit 2003 gekocht. Na 1 dag ging er al een lampje branden. Hierbij hebben zij de auto doorgemeten en bleek de nokkenassensor kapot te zijn. Dit is op hun kosten gerepareerd geworden. Ik heb niks afgesproken over garantie. Twee weken geleden ging wederom het storingsindicatielampje branden. Ik heb toen de auto door mijn eigen garage laten doormeten. Hierbij bleek een vuiltje in de carroserie te hebben gezeten. Daarnaast kwam er een foutmelding dat mijn airbags niet werken. Ik blijk een auto te hebben gekocht wat een forse aanrijding heeft gehad in het verleden en hierna weer opnieuw in elkaar is gezet. Toen ik de auto gekocht heb, heb ik gevraagd na schade. Mij werd verteld dat deze auto op een aantal kleine deuken geen schade had. Na contact op te hebben genomen met het autobedrijf over de airbags zei de eigenaar dat hij er ook niks van wist. En dat hij alleen de auto's inkocht en deed doorverkopen. Hij heeft mij echter wel een auto verkocht met airbags, kan ik hier wettelijk gezien nog iets tegen inbrengen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.