Tot 2x toe heb ik Arriva gevraagd (serieus) te antwoorden op mijn vragen/klacht(en). En 2x kreeg ik onderstaand bericht:
"Op 1 oktober 2019 ontvingen wij uw klacht. Hieronder leest u onze reactie.
In uw melding vraagt u nogmaals waarom er verschil zit in de NS kaartautomaat en die van Arriva. Elk vervoersbedrijf heeft zijn eigen kaartautomaat, met bijbehorend menu. Hierin kunnen verschillen optreden".
Wat waren mijn vragen/klachten:
In ons dorp zijn de NS-kaartautomaten vervangen door Arriva-automaten. Het betreft het station Duiven langs de lijn Winterswijk-Arnhem, waar Arriva en Breng rijden.
Mijn vrouw wilde met Samenreiskorting meereizen naar Arnhem, maar we zochten ons wezenloos in het menu. Uiteindelijk vonden we het item, door alle menu-items af te gaan. Bij de NS-kaartautomaat is het in een oogopslag te zien, Samenreiskorting staat in het hoofdmenu vermeld. Mijn vraag was waarom dit nou zo nodig verschillend moet zijn, waarom zo'n zoektocht. Niet om het makkelijker te maken.
Een tweede klacht ging over het feit dat bij de NS-automaten bij Samenreiskorting kunt aangeven of je 1 of 2x (retour) met korting wenst te reizen. Dat kan bij Arriva niet ingevuld worden. Het gevolg hiervan was en is dat we telkens op de terugreis weer opnieuw de OV-kaart dienen te activeren op Samenreiskorting, dus in mijn voorbeeld in Arnhem bij een NS-kaartautomaat.
Mijn frustratie zit in de non-antwoorden van Arriva, als bovenvermeld.
Daar moeten we het dan (blijkbaar) mee doen!