Ik wil een treinreis maken naar Schiphol vanaf station Wierden. Deze reis kent verschillende prijzen. Reis ik om .07 of .37 (via Zwolle) betaal ik €27.52 (eerst naar Zwolle met Blauwnet voor € 7.82 en dan uitchecken en vervolgens inchecken bij NS en daar betaal ik € 19.70 naar Schiphol)
Reis ik echter om .28 of .58, dan reis ik alleen per NS, dan betaal ik voor dezelfde reis € 21.80. Een verschil van maar liefst € 5.72..!!! Ik heb er nooit om gevraagd dat er meerdere aanbieders op het spoornet zijn en waarom worden die prijzen niet zo aangepast dat je als reiziger gewoon altijd dezelfde prijs betaalt? Heel slim staat er dus op de planner van NS wanneer je de reis incl Blauwnet maakt bij de prijs: "onbekend" zodat je het als reiziger vaak niet eens zult weten dat je gewoon beduveld wordt, want zo voelt het! Uiteraard is dit slechts 1 voorbeeld... Kan niemand dan hier wat aan doen?