Op vrijdag 13 december 2013 heb ik om 11:28 uur een online ticket gekocht voor de NSHispeed traject tussen Schiphol en Antwerpen.
Wegens persoonlijke omstandigheden moest ik in Antwerpen voor 18:30 uur zijn.
Aangegeven aankomst tijd was 17:01 – dus ruim op tijd.
Om 14:35 heb ik NS website geraadpleegd en er waren geen indicaties dat de Fyra tussen Schiphol en Rotterdam CS zou niet rijden cq. vertraging hebben.
Bij mijn komst op Schiphol zag ik dat Fyra als enige train niet rijde!!
Enige mogelijkheid voor mij om op tijd te zijn was een ‘on –board’ ticket van Thalys te kopen ten warde van € 85.
Na dat ik klacht bij NS ingediend heb krijg ik te horen dat “In geval van uitval of vertraging mag de reiziger zonder extra kosten mee met de eerstvolgende internationale trein mits deze valt onder dezelfde vervoersvoorwaarden. Thalys kent andere vervoersvoorwaarden dan de Fyra/Benelux Intercity en valt dan ook niet onder deze regeling. Als u er toch voor kiest de Thalys te nemen zijn de extra kosten die hieraan verbonden zijn voor eigen rekening”
Verder noemen ze in hun antwoord dat “Hierop heeft u besloten om met Thalys”
Mijn argumenten dat ik genoodzaakt was om Thalys te gebruiken werd door NS Hispeed genegeerd.
Hoe kan dit beste NS?