Met een Fiat Panda, bouwjaar 2009, heb ik onlangs getanked bij een Tinq station in Uithoorn. Ik tank altijd zo'n beetje op hetzelfde moment (met nog ruim 10% tankinhoud volgens de benzinemeter) en weet dus altijd feilloos te voorspellen hoeveel er ongeveer in gaat. Deze tankbeurt verliep echter afwijkend.
Nadat ik begon met de tankbeurt, maakte de pomp naar mijn mening een vreemd zagend geluid. Luider dan ik normaal gewend ben van een pomp. De pomp sloeg automatisch af vlak voor de tellerstand van 35 liter. Dit verbaasde mij, want een moderne Panda heeft precies een tankinhoud van die omvang.
TinQ heeft, naar eigen zeggen, de pomp laten eiken en legt de oorzaak bij de auto. Ik heb echter inmiddels weer bij mijn vertrouwde (Esso) tankstation getanked, wederom op het 10% punt en kreeg een bonnetje dat naar mijn gevoel feilloos klopte (28 liter getanked).
Voor mij staat als een paal boven water dat de bewuste pomp niet goed werkt. Natuurlijk kan ik dat niet bewijzen. De pomphouder (Tinq) zou kunnen denken dat ik mijn auto bij wijze van spreken naar de pomp heb geduwd om hem vol te gooien, maar dat is beslist niet zo.
Mijn vraag is; zijn er meer mensen die zoiets hebben meegemaakt? En wat is er toen ondernomen? Is er iemand die wel eens schadeloos gesteld is bij het vaststellen van een rechtmatige klacht?
Ik heb overigens geen zin om voor die paar liter verschil een juridisch getouwtrek te starten. Het gaat mij meer om het principe. Tanken bij Tinq laat ik vanaf nu sowieso uit mijn hoofd, dus kan ik ook niet verder opgelicht worden door ze.
Cameo