Sinds kort rijd ik tot volle tevredenheid in een Suzuki Grand Vitara Diesel.
Ik gebruikte voor de eerste keer, de Grand Vitara is uitgevoerd met permanente vierwieldrive, de wat zwaardere 4H instelling omdat de straten wat glad waren. Maar daarna kon ik bijna geen bocht meer nemen, net of de wielen blokkeerden.
De dealer en Suzuki Nederland zeggen, dat dit normaal is en als extra beveiliging geldt bij dit type vierwieldrive. Bij droog wegdek dus beslist niet gebruiken zeggen zij. Maar hoe zal dit systeem zich dan houden op gladde wegen als je een bocht neemt? Gaan dan de wielen ook blokkeren?
Wie weet hier meer van?