Het gaat om de Sparta ION RX van mijn vrouw. Tijdens een dagje fietsen (met 14 fietsvrienden) op 9 juni jl. op de Veluwe stopt de ondersteuning en is niet meer op gang te brengen ondanks een volle accu.
10 juni fiets bij Sparta dealer afgegeven.Fiets 10 dagen gestaan komen er niet achter wat er nu defect is. Vlak voor de vakantie moet er een nieuwe motor in, wordt opgestuurd door Sparta.
Fiets donderdag 15:00 uur klaar. Vertrek is vrijdag 20 juni. We reizen met een vrienden groep van 9 pers. en fietsen van Hotel naar Hotel. Op de 4e dag van de vakantie geen ondersteuning meer. Dus extra zwaar trappen. Bij rijwielzaak in het volgende dorp, liet de rijwielhandelaar ons zie dat deze accu 3 fase heeft en een ervan maar 9,5 en de andere 24,4 en 24,2. Even later met de fiets gevallen en per ambulance naar het ziekenhuis in Kelheim (DE) gebracht.
Weg vakantie en fiets! Mijn vrouw is vertrouwen in deze fiets kwijt n.a.v. alle mankementen die zij met deze fiets heeft gehad:
Nieuwe accu (na 1 jaar), nieuw frame n.a.v. transport fietsvakantie Buitenland en na een dag weer terug omdat achterwiel aanliep en onderdelen los zitten
Nieuwe zadel (zadelbevestiging afgebroken)
Sinds kort een nieuwe motor.
Reactie Sparta:
Wij betreuren de wijze waarop defecten aan uw fiets uw vakantie hebben beïnvloed. Helaas kunnen wij in deze enkel de benodigde reparaties onder garantie laten uitvoeren bij een Sparta-dealer. Omdat er uit de betreffende gegevens niet blijkt dat er door eventuele storingen gevaarlijke situaties zijn voorgekomen, kunnen wij u hier verder niet in van dienst zijn. Bij een eventueel nieuw defect, kunnen wij u enkel adviseren contact op te nemen met uw Sparta Dealer.
Mijn vraag is nu hebben meerdere mensen het probleem dat ze door Sparta terug verwezen worden naar de fietsendealer?