BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

slechte ervaring met Xado

Bijdrage door gebruiker
28-08-2007
5 reacties

Ik trof een aantal kleine advertenties aan over het produkt Xado, en aangezien dit middel pretendeert slijtageproblemen te kunnen verhelpen, bezocht ik hun website en telefoneerde aansluitend met hen omdat ik toch nog enkele vragen had over toepassing van Xado bij mijn Yamaha XT-500 uit 1981; de motor heeft door slijtage last van het kantelen van de zuiger. De Xado website geeft aan dat Xado-Moto gel van 30 Euro voldoende revitalizant bevat voor herstel van elke mate van slijtage, echter de Xado medewerkster raadde mij -gezien de omschrijving van de klacht- een oplossing aan van 80 Euro met hierin 3x de hoeveelheid gel in een extra sterke dosis. Na toepassing volgens de voorschriften en na een behoorlijk aantal kilometers afgelegd te hebben is de slijtage -gehoormatig beoordeeld- ondanks het gebruik van de drie maal hogere dosis gel niet verminderd. Een emailtje naar de firma Xado leverde hun advies op nog meer gel te gaan gebruiken omdat de slijtage waarschijnlijk erg groot was. In hun antwoord geeft Xado ook aan dat het produkt werkt op wrijvingsvlakken, maar geen werking heeft op eventuele slijtage van lagers en zuigerveren (wat volgens mij toch ook wrijvingsvlakken zijn?!) Aangezien ik op hun aanraden al 80 Euro geinvesteerd had zonder enige verbetering van de klachten, was ik niet echt genegen om nog meer Xado te gaan gebruiken, zeker omdat volgens de website een standaarddosis van 30 Euro al afdoende had moeten zijn. Daarom sprak ik hen aan op hetgeen zij op hun website aangeven m.b.t. tot dosering en vroeg een restitutie van het m.i. teveel betaalde bedrag. Zowel op mijn verzoek om gedeeltelijke restitutie, of op mijn alternatieve voorstel tot overname van de onderzoek- of reparatiekosten indien de klacht aantoonbaar door slijtage veroorzaakt is, wordt door Xado afwijzend gereageerd. Aangezien er vermoedelijk veel hobbyisten zijn die net als ik geconfronteerd worden met slijtage-problemen bij hun klassieker, denk ik dat een waarschuwing hier op zijn plaats is om niet klakkeloos de Xado website te geloven. In plaats van een tube gel van 30 Euro die elke mate van slijtage zou moeten kunnen herstellen, was ik op hun aanraden zelfs 80 Euro kwijt, waarna uiteindelijk toch nog een conventionele motorreparatie (honen plus nieuwe zuiger) doorgevoerd moet worden.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.