Goedemiddag,
Ik heb helaas zojuist een slechte ervaring gehad met centraal beheer achmea. Ik vroeg me af of er meerdere zijn die dit hebben meegemaakt en hoe zij dit hebben opgelost.
In 2010 heb ik een nieuwe “tweedehandse” auto gekocht. Bij de auto zat een navigatie/dvd/traffic/HD/bluetoothsysteem die zou werken. Helaas bleek toen we deze gingen aanschaffen kapot te zijn. De verkoper heeft toen, om de deal toch niet te laten afketsen, een nieuwe laten inbouwen.
Helaas is er afgelopen zomer ingebroken in de auto. Jullie raden het al, het systeem dat mijn man perse wilde hebben is voor mijn deur uit de auto gestolen. Daar stond ik dan de volgende dag, 1 dag voor de vakantie, met een ingeslagen ruit en een enorm gat in mijn dashboard.
Al vloekend over het lef van die boeven heb ik toen gebeld met de verzekering. Gelukkig was ik allrisk verzekerd en had ik toen ik naar centraal beheer overstapte al te horen gekregen dat mijn systeem zeker verzekerd zou zijn. Voor de zekerheid heb ik het toch even gevraagd die dag en ja hoor, dat was geen probleem. Als ik foto’s zou hebben van mijn auto met dat systeem dan was dat voldoende. Dus, ben ik alsnog met een gerust hart op vakantie gegaan nadat er een noodruit inzat.
Bij terugkomst heb ik mijn auto laten repareren door het schadebedrijf. Daar kreeg ik te horen dat omdat het systeem niet af fabriek was gemonteerd, deze dus niet meteen werd vervangen. Ik moest toch even contact opnemen met de verzekering.
Zo gezegd, zo gedaan! Toen ik belde kreeg ik te horen dat ze wilden dat ik een factuur zou overleggen. Ehmmmm, het gaat om een tweedehandse auto en het systeem is ingebouwd door de vorige verkoper! 4 jaar later heb ik echt geen idee of ik daar nog een bon van heb. Vooral na de verbouwing en de brand in mijn moeders woning waar al mijn spullen stonden toen ik aan het verbouwen was. Jeetje, moet ik weer hebben. Uiteindelijk heb ik afgesproken dat ik foto’s zou sturen.
Helaas ben ik zojuist weer gebeld met de vraag of ik toch een factuur of iets dergelijks kan overhandigen. Anders geven ze me alleen een coulancevergoeding van 75 euries, terwijl dat ding tegen de 2800 euro heeft gekost!!! Toen ik vertelde dat ik niet zeker weet of dat kan en ik echt in de papieren moet zoeken, werd me gevraagd of ik de doos nog had. Ik vond dat een hele rare vraag dus vroeg hem of hij alle dozen bewaard? Zelfs na 3 jaar? Zijn antwoord was nee. Ook snapte ik niet waarom een doos wel voldoende zou zijn, terwijl ik wel alle boekjes en foto’s kan overhandigen die ik erbij gekregen heb. Hoezo is een doos beter dan foto’s, boekjes en getuigen?
Dus nu moet ik een hele zoektocht uitvoeren naar de vorige eigenaar, hopen dat hij nog een bon heeft en anders een afschrift overhandigen van de geldopname die ik de dag van overschrijving heb gedaan en hopen dat het voldoende is.
Afschuwelijk gewoon. Ik heb het gevoel alsof ik terecht sta, terwijl ik het slachtoffer ben van een stel boeven. Ook de manier waarop ik te woord werd gestaan, achteraf gezien heb ik zeer het vermoeden alsof ik aan een kruisverhoor ben onderworpen. Alsof ik aan het frauderen ben ofzo. Kortom, erg naar en vervelend.
Verder werd mij verteld dat ze alleen uitbetalen als er een factuur kan worden overlegd. Ik twijfel hier erg aan. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die een tweedehandse auto via een particulier aanschaft. Wie heeft hetzelfde meegemaakt en wat nou als ik die idiote factuur niet kan vinden?