BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Schade auto gekocht wat te doen?

Bijdrage door gebruiker
02-06-2015
14 reacties
Hallo,

2 maanden geleden heb ik een auto gekocht bij een autogarage waarbij ik tevens een half jaar garantie kreeg. Na een testrit gemaakt te hebben en de auto goed bekeken te hebben besloten om deze auto te kopen. (Op dit moment was mij nog niks verteld over dat de auto een schadeauto is geweest).

Het enigste dat mij verteld is geworden is dat het rechter voorwiel vervangen is geworden. Voor de rest was het een prima auto, en aangezien ik garantie erop kreeg vertrouwde ik het volledig.
Echter na het ophalen van de auto bleek dat de claxon kapot was. Op dit moment was de koop dus al afgerond. Tevens was de auto opnieuw apk gekeurd.
Het bedrijf vervolgens opgebeld en de klacht gemeld. Hierop is meteen een nieuwe airbag besteld, want wat bleek was dat de airbag kapot was waardoor er een nieuw stuur ingezet is geworden. (Dit was me bij de koop dus niet verteld).

Vorige week tijdens het poetsen van de auto heb ik tevens ook nog glas gevonden bij de bestuurdersstoel. Vervolgens ben ik naar de officiele dealer toe gegaan, maar zij konden me niet helpen aangezien de auto een import auto was. Hierna ben ik naar een schadeherstel bedrijf gegaan en hier bleek het volgende:
- Rechter ruit is eruit geweest
- Airbag is eruit geklapt of gestolen
- Rechtsvoor is alles opnieuw gespoten
- De deurstijl tussen de passagierdeurs en de achterdeur is gescheurd
- Een steun onder de motorkap heeft de verf gebroken wat door een klap komt.

Wat zijn nu mijn rechten ten opzichte van de verkoper van de auto? Aangezien mij nooit verteld is geworden dat het een schadeauto is geweest. Ik zit nog volop in de garantie periode.

Groet,
Ronald
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.