Hallo,
Ik ben in het bezit van een ford focus van 2001 die volledig dealeronderhouden is. Nu kwam ik er vorige maand achter dat er roest op de achterklep zit. Dit wordt veroorzaakt door een kunststof handgreep waarmee de achterkloep omhoog getrokken moet worden. Naar mijn mening (en van de dealer) is dit roest ontstaan door de constructie van de auto. De kunststofgreep is in de lak gaan snijden met alle gevolg van dien. Ford wenst echter geen verantwoording te nemen. Al hoewel het euvel vaker is voorgekomen bij dit type auto beroepen zij zich op de leeftijd van de auto. Roest kan nu eenmaal voorkomen bij een 9 jaar oude auto was het antwoord van de ford expert. Nu is mijn vraag of dit terecht is. Ik vind het jammer dat ik de dupe wordt van het feit dat ik mijn auto al die jaren netjes onderhouden heb waardoor dit euvel laat aan het ligt is gekomen. Ook is het raar dat enerzijds 12 jaar garatie gegeven wordt op roest om vervolgens aan te geven dat de auto "al" 9 jaar oud is.
Met vriendelijke groet,
Petr68