BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Rijschool wilt geen terug betaling doen.

Bijdrage door gebruiker
19-11-2021
128 keer bekeken
9 reacties
Goedeavond,


Ik probeer een terugbetaling via mijn rijschool te regelen ivm vertrekken naar het buitenland. Natuurlijk weigert de rijschool dit, ivm met een overeenkomst die ik heb getekend. Enkel staat wel op hun eigenvoorwaarde dat als er een goede reden is dat er dus gewoon een mogelijkheid is tot een terugbetaling. Omdat ik dus in 2020 genoeg tijd zou hebben gehad om de lessen in te plannen.

Maar het is niet enkel zo dat ze enkel weigeren mij het geld van de lessen terug te betalen. Ze beweren ook dat de prijzen zijn gestegen in februari 2020. Ik heb deze overeenkomst "getekend" op 7-2-2020. Ik heb ook niet het volledige bedrag in één keer overgemaakt. Ze hebben in de tijd dat ik de facturen betaalde gewoon kunnen vertellen dat ze een meer prijs moeten berekenen. Ik ben toen direct de overeenkomst nog maals gaan lezen. In deze overeenkomst staat ook dat de rijschool gerechtigd is de prijzen te laten stijgen. Er staat ook in dat in dit geval de leerling ook recht heeft om schriftelijk de overeenkomst te beëindigen na kennisneming van deze verhoging. In dit geval heb ik pas in dat mailtje te horen gekregen over deze verhoging. Op dit moment zou ik dan toch sowieso recht hebben om deze overeenkomst te beëindigen en een terugbetaling te vragen van de niet genomen lessen?

Ik heb geen enkele les meer gehad sinds februari 2020 vanwege covid. Begonnen de lessen weer heb ik ook per direct een e-mail gestuurd met moment waarop ik weer zou kunnen lessen. Ik heb hun ook gebeld aangegeven dat ik een mailtje heb gestuurd. Iedere keer dezelfde reactie: "Het is op het moment heel druk. Het kan even duren voordat we reageren". Op een gegeven moment heb ik het natuurlijk ook een beetje aan de kant gegooit want persoonlijk heb ik het ook druk. Echter ik ben nooit benaderd door de rijschool en iedere keer dat ik de rijschool benader is het te druk of vragen ze naar de datums waarop ik de emails heb gestuurd en ze zullen het "doorgeven".

Ik heb enkel nog een klein probleempje gevonden met de overeenkomst. De overeenkomst waar het pakket op staat en alle kosten heeft geen handtekening van mij eronder staan. Het veld waar mijn handtekening hoort te staan is leeg. Hier zal de persoon waarmee ik alles door heb genomen wel overheen hebben gekeken en ik had hetzelf ook niet door tot vandaag. Kan ik dit tegen hun gebruiken, of krijg ik hier zelf ook een probleem mee als ik dit wil gebruiken om mijn geld terug te krijgen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.