BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Reparatie aircopomp(reviseren), 4 keer weggebracht!!!

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
19-09-2006
  •  
3 antwoorden
  •  

In juni dit jaar heb ik mijn auto, Opel Tigra,weggebracht in verband met een defect aan de airco. Resultaat van het onderzoek was een niet werkende aircopomp. Ter reparatie kon ik kiezen uit een nieuwe aircopomp voor € 785,- of de aircopomp reviseren voor € 575,-. Uit financieele overweging heb ik gekozen om de aircopomp te laten reviseren, hiervoor was een afspraak gemaakt voor maandag 10 juli en de auto zou klaar zijn op woensdag 13 juli.

De auto op afgesproken datum afgegeven en op dinsdag 12 juli werd ik gebeld dat de auto niet woensdagochtend klaar was, maar woensdagmiddag, aangezien ik toch moest werken en de auto niet eerder op kon halen was dat totaal geen probleem. Woensdag werd ik gebeld dat 1 monteur met prive-redenen naar huis was gegeaan en ik de auto pas donderdag op kon halen. Ik zou vrijdag op vakantie gaan, dus dat kon nog net.

Maar helaas, nu werd ik donderdag opgebeld dat de aircopomp niet goed was gereviseerd en dat de auto terug moest naar enschede, alleen dat kon die donderdag zelf niet en dat zou vrijdagochtend dan direct gebeuren en dan was er 90% kans dat hij gemaakt werd zonder dat de aircopomp eruit gehaald moest worden. Aangezien ik van plan was om rond 6 uur 's ochtends te vertrekken had ik hier weinig zin in, maar na overleg met m'n vader heb ik besloten om de auto toch nog te laten repareren op vrijdagochtend. Vrijdag om 9.30 zou ik de auto op kunnen halen en dat kon ook, maar helaas konden ze net niet bij de aircopomp. Om die te repareren zou de hele aircopomp er weer uitgehaald moeten worden. Dus zodoende kon ik na de auto ingepakt te hebben, om 11 uur op vakantie zonder werkende airco, richting Italie met een niet geplande overnachting.

Voor ik op vakantie ging heb ik meteen een nieuwe afspraak gemaakt om de aircopomp te laten repareren op dinsdag 1 augustus.

Maandag 31 juli heb ik de auto afgegeven en dinsdag zou de auto klaar moeten zijn, nu had degene die de pomp zou reviseren vergeten een onderdeel vergeten te bestellen, terwijl hij 2 weken van te voren wist dat de auto zou komen. Zodat de auto woensdag pas klaar was. En waarrempel woensdag kwam er koele lucht uit de blazers, maar na op een zaterdag naar Utrecht geweest te zijn kwam ik erachter dat de auto totaal niet koel werd. Na weer terug geweest te zijn werd duidelijk dat er ergens een lek moest zijn. Ze zouden de airco bijvullen en er een vloeistof bij in doen zodat ze later duidelijk konden zien waar het lek zou zitten. Maar het vullen van de airco wou niet, omdat de aircopomp nog steeds niet goed was. Dus kon de auto wederom weer naar Enschede, alleen i.v.m. de vakantie konden ze de auto pas begin september naar Enschede brengen. Eerst wou ik zelf proberen de auto naarEnschede te brengen, maar aangezien ik niet met het probleem van zelf vervangend vervoer te zoeken wou worden opgezadeld heb ik begin september maar een afspraak gemaakt. Nu gaat mijn auto 20 september naar Enschede.

Alleen van iedereen in mijn omgeving hoorde ik dat ik de rekening zeker niet helemaal moest betalen. Nu is mijn vraag wat redelijk is om te betalen?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.