BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Problemen met Parrot MKI9100, oplossing BelCompany

Bijdrage door gebruiker
14-11-2010
8 reacties
In augustus 2009 heb ik een Parrot MKI9100 bij BelCompany aangeschaft. Na ongeveer 2 maanden tevreden gebruik te hebben gemaakt van de Parrot begon de ellende. Regelmatig viel de verbinding tijdens het bellen weg, updates via de site van Parrot boden gen uitkomst. Op een gegeven moment viel de complete carkit uit, geen verlichting meer op het display en m'n iPhone werdt niet meer opgeladen. Een mederker van Belcompany adviseerde om de stekker uit het de zogenaamde blue box te trekken voor een harde reset. In de zomer van dit jaar was ik het zat om m'n halve dashboard uit elkaar te schroeven om de blue box een harde reset te geven. Dit bood slechts een tijdelijke oplossing en moest ongeveer 2x per week worden uitgevoerd. Parrot teruggebracht naar Belcompany en deze werd teruggestuurd naar de fabrikant. 2 weken later een nieuwe Parrot MKI9100 ontvangen. Leek een goede en nette oplossing te zijn, maar na een paar weken herhaalde de problemen zich weer. Plotseling verbroken verbinding tijdens gesprekken en op een gegeven moment zelfs complete black-out van het systeem. Updates konden niet gedraaid worden omdat het systeem volledig dood was. Gisteren de Parrot maar weer teruggebracht naar de winkel en vriendelijk gevraagd of ik mijn geld terug kan krijgen. Lijkt mij meer dan redelijk na 1,5 jaar ellende. Maar de verkoper zette direkt zijn hakken in het zand en schoof het probleem af op de fabrikant. Natuurlijk is de fabrikant verantwoordelijk voor een slecht functionerend produkt (even googelen en je vindt een waslijst aan klachten over de MKI9100) maar BelCompany is wel verplicht een klantvriendelijke oplossing te bieden voor een slecht functionerend product dat zij hebben verkocht. De Parrot is nu weer teruggestuurd naar de fabrikant voor reparatie/vervanging en ik kan dus de komende maanden weer kilometers, parkeergeld, tijd, frustratie over een slechte carkit gaan investeren, alleen maar omdat BelCompany weigert het probleem echt aan te pakken....

Mijn vraag is nu of er meer mensen problemen hebben met Belcompany in soortgelijke gevallen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.