Geachte xxxhoofd inkoop Aldi
Wij hebben op 7 augustus 1 Elektrische fiets gekocht bij Aldi in Doetinchem voor € 999 ( Type AHE023) Met deze fiets waren er gelijk problemen. De accu rammelt steeds los. Dit hebben wij tijdelijk opgelost door deze accu met een riem vast te zetten. Op 8 september ging de motor stuk. Dit hebben wij gelijk gemeld. Maar nu is 26 september ’13 en er is nog niets gebeurd. Wij hebben ook al een klacht ingediend bij Aldi in Groenlo afdeling inkoop. Met de service Dhr. xxxmonteur van “fietsnet” zijn wij ontevreden. Hij is zeer beleefd. Maar vertelt dat hij zeer slecht onderdelen kan krijgen, fietsen repareert voor 80 merken, dat wij buiten zijn rayon wonen. En dat alles 2 a 3 weken duurt. Ook neemt hij de telefoon vaak niet op. Op 3 oktober is deze fiets omgeruild door bemiddeling van Aldi Groenlo Dhr.xxx. Deze fiets loopt ook en de accu rammelt los en het achterlicht werkt niet. Ook zat deze fiets vol met stof en de trappers waren gemonteerd + de fiets was niet meer in de verpakking De Dhr. xxxxmonteur komt niet en beantwoord geen telefoon. Wij hebben nog een Elektrische fiets van ALDI ( Type 621) gekocht op 23-10-2010 bij deze fiets is de service top (si-zweirad@prophete.net) ” Van morgen hebben wij de filiaalleidster gesproken van Aldi in Doetinchem( schouwburg plein). Ze vertelde dat er nog 2 fietsen stonden. Kunnen wij onze kapotte fiets niet omruilen? Of € 999 retour, dan kunnen eindelijk weer fietsen.
Op 17-10 is Dhr. xxxgekomen naar vele malen bellen naar” Fiets net “. De binnenband was gescheurd tijdens het vervangen scheurde de buitenband ook door foute/ onzorgvuldige montage denken wij. De dhr.... zegt wel 10 x ik heb weinig tijd ik moet weg en hij is niet erg behulpzaam. Toen verving deze band door een zwarte buiten band.Het moest 1 bruine zijn. Wij moesten hem dankbaar dat hij een buitenband monteert die hij zelf stuk maakte De accu is stuk. + bevestiging van de accu. Dit kon hij niet repareren. We kunnen nu wel fietsen maar de ondersteuning werkt niet. Wij willen de dhr. xxxhier nooit meer zien. Op 23 -10 is de Fiets omgeruild door de Manager van Fietsnet hij was bijzonder vriendelijk. Deze fiets is goed alleen de accu rammelt steeds los . Ook kunnen wij onze fiets niet verzekeren, omdat iedereen de accu zo kan meenemen. Als wij boodschappen doen moeten wij de accu mee in de winkel nemen. Dat is lastig / zwaar Wanneer wordt dit opgelost?. Ik verzoek u voor 1-12-2013 het [product] te herstellen. Tot nu toe bent u daarin [niet geslaagd / bent u daartoe niet bereid geweest]. Door middel van deze brief wil ik u voor de laatste keer de mogelijkheid bieden om bovengenoemde klachten op te lossen. Mocht u geen actie ondernemen naar aanleiding van dit schrijven. Bij deze stel ik u aansprakelijk voor de kosten die hieruit voortvloeien.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.
Jan