Mijn zoon heeft enkele weken geleden van zijn gespaarde geld een 2e hands scooter gekocht van het merk Yamaha.Daar we deze scooter van een voor ons bekend persoon gekocht hebben die al reeds 2 jaar eigenaar was van deze scooter, hadden wij geen enkel probleem verwacht bij de schouwing.De vrouw had de scooter 2 jaar geleden, bij een bromfietswinkel gekocht en dan mag je verwachten dat alles dan ook in orde is.De vrouw heeft er 2 jaar op gereden en heeft de scooter verkocht wegens haar gezondheid.Ik heb de scooter via de RDW pagina gecontroleerd om te kijken of hij niet als gestolen stond, wat niet zo blijkt te zijn.Mijn zoon heeft na een proefrit dan ook besloten om de scooter te kopen.Gelijk na de koop is hij naar halfords gegaan om een afspraak te maken voor de schouwing.Toenhij bij Halfords in Rotterdam echter langs ging om hem te laten schouwen bleek dat er geen sticker zat met daarop een Nederlands keurmerk.De scooter werd niet geschouwd en ik moest eerst maar die sticker zien te regelen bij het RDW.Ik heb toen een dag verlof genomen om een afspraak te maken bij het RDW in Schiedam / Spaansepolder.De keuring zou plaatsvinden op dinsdag , 3 oktober 2006), wat mij wederom een verlof middag koste.tijdens het onderzoek bij het RDW bleek al snel dat de scooter uit Spanje geimporteerd was en vanaf het jaar 2000 in Nederland op de weg was.Ik kreeg toen te horen dat ik de scooter niet kon laten keuren en dat ik dit alleen kon doen met de invoerings papieren of met een officieel document van Yamaha Nederland met daarop de verschillen tussen de Nederlandse "Yamaha Neos" versie en de spaanse Yamaha Neos" versie.Ik moest dan die verschillen laten veranderen bij een erkende bromfietshandelaar / maker.Als dit gedaan was kon ik met de papieren van Yamaha en die van de fietsenmaker alsnog naar her RDW komen, waar zij zouden kijken of de scooter inderdaad was aangepast volgens de Nederlandse normen.Mocht dit zo zijn dan kon hij alsnog worden geregistreerd en alsnog worden geschouwd.het probleem is echter is dat de importeur niet meer te achterhalen is, dit daar de bromfietswinkel inmiddels niet meer bestaat.Ook Yamaha Nederland wil niet meewerken om een document te sturen met de eventuele aanpassingen die zouden moeten plaatsvinden om de scooter aan te passen .Dit houd in dat ik met een zeer teleurgestelde zoon zit en met een niet gestolen scooter die niet geschouwd kan worden, ook al wil ik ik de scooter laten aanpassen.Wat moet ik Nu doen??Volgens de RDW kan kunnen zij verders niets doen tegen dit soort dingen, maar wat nu?? De regering zegt dat het zo makkelijk is om je bromfiets te laten schouwen....als hij maar niet gestolen is.....dan is er geen enkel probleem??Ik heb begrepen dat er duizenden scooters/bromfietsen in Nederland zijn die zo zijn binnen gekomen....Worden wij / zij nu gestraft door het gerommel van anderen ...jaren geleden!!Ik heb er alle begrip voor dat men de gestolen voertuigen niet wil voorzien van een kenteken..,,,,maar wat met die andere duizenden scooters / bromfietsen met dit zelfde probleem??