BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Peugeot dealer DAVO verkeerde diagnoses

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
17-11-2006
  •  
5 antwoorden
  •  

Ongever een half jaar geleden heb ik de auto van mijn vader overgenomen. De auto had net een grote beurt gekregen. Reparatiekosten van ongeveer €800,-Daarvoor heeft mijn vader nog een labda sonde laten vervangen

Na ongeveer een maand of drie ging de auto die ik reeds had over genomen raardoen. Hij viel ook uit als ik voor het stoplicht stond en hij liep ook niet goed stationair,Het motormanagment lampje ging ook branden.Ik ben naar een kennis van mij gegaan die een bosch specialist is en heeft de auto voor mij aan de computer gehangen om te kijken wat er mis was. Hij constateerde dat er een fout in de lambda sonde zat die nog geen drie maanden geleden was vervangen. Ik ben naar de davo gegaan om onder garantie te laten kijken wat er mis was. Zij constateerde dat het aan de bedrading van de lambda sonde lag. Dit hebben ze keurig onder garantie gerepareerd. Na ander halve week kon ik hem pas ophalen, omdat ik geen afspraak had gemaakt. Na dat ik hemhad opgehaald kwam na ongeveer een week de zelfde klacht weer te voorschijn. Ik heb meteen naar de davo gebeld om te vertellen dat hij weer slecht reedt. Ik kon er pas terecht over een week of twee dus ik moest twee weken rijden met een auto die het niet goed deed. Twee weken later naar de davo om keurig mijn auto daar te brengen. Ikkreeg keurig een huur auto mee waar ik niet voor hoefde te betalen. Een dag later belde ze mij op met de mededeling dat het mij €414,- ging kosten, want de stationair regelaar en de gasklep actuator waren kapot. Ik wilde dat mijn auto het deed dus heb ik het laten vervangen.Toen ikmijn auto vrijdag op ging halen en weg reed,ginghij al raar doen. Ik dacht dat het aan de benzinelag, want het lampje brande al. Ik ben meteen naast de davo bij de texaco gaan tanken. Toen ik daar de snelweg op reed, kon ik met moeite 120 km per uur rijden, wat hij normaal met gemaak haalde. Ik was nog niet te vreden. Hij liep namelijk ook helemaal niet goed stationair, dus ikging meteendiemaandag 6-11-2006 meteen weer terug. Dit is nu ongeveer drie weken geleden. Ik kreeg na twee weken op woensdag 15-11-2006 een telefoontje van de davo dat ze hem naar hun technische dienst moesten brengen, omdat zij er niet meer uit kwamen. Daar was uit gekomen dat deE.C.U. kapot was. Dit zou veroorzaakt worden door een kapotte bobine. Dit grapje zou mij nog eens €1100,- gaan kosten.Ik vind ditecht belachlijk.Volgens mij als ze eerder een goede diagnose hadden gesteld, had ik misschien al die kosten en ellende niet gehad. Dit isnu al bijna 3 maandenaan de gang.Ik moet elke keer betalen voor iets wat niet verholpen/gerepareerd is. Wat kan ik hier aan doen en wie zit er hier fout? m.v.g. Marcel Blanken

Gegevens auto:

Peugeot 306 1.8 breakDe auto kwam volgens mij uit 1999.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.