BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Parkeren via app, automatisch dagkaart afgerekend

Bijdrage door gebruiker
06-02-2014
7 reacties
Hallo lezers,

Onlangs, op 28 januari, ben ik na mijn werk even door Amstelveen gereden om daar snel in een winkel een product te kopen, wat ik op internet had gezien. De navigatie had ik op het adres van de winkel ingesteld, maar omdat ik daar voor de deur niet kon parkeren, heb ik mijn auto in de buurt geparkeerd op een parkeerplaats. Betalen voor parkeren doe ik altijd via de app van ParkMobile, dus ook in dit geval. Ik wist dat ik letterlijk binnen 5 minuten terug zou zijn, maar ik dacht, ach betaal maar netjes. Ik heb het nummer wat op de parkeerautomaat staat, ingetikt in de app, en het parkeren gestart, en bij terugkomst (na 5 minuten) gestopt. Vervolgens krijg ik gisteren de factuur van ParkMobile, en blijkt dat die parkeeractie 16 euro heeft gekost! "Dat kan natuurlijk nooit kloppen", denk ik. Wat onderzoek op internet wijst nu uit dat je op die bewuste parkeerplaats alleen een dagkaart kan kopen á 16 euro. Natuurlijk kan je zeggen dat ik op de automaat had moeten kijken, maar wie doet dat nu? Het voordeel van zo'n app is nou juist dat je niet naar de automaat hoeft te lopen. Bovendien zou het wel "handig" geweest zijn als de ParkMobile app hiervan ook een melding had gegeven. Ik vind ook deze parkeerregeling vanuit de gemeente zeer vreemd.

Heb ik een poot om op te staan naar een van de partijen (ParkMobile of de gemeente) als ik bezwaar maak? Ik heb

Via de factuur kan ik zien dat ik welgeteld 6 minuten heb geparkeerd.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.