Sinds 11 jaar woon ik in een vinex wijk die destijds gebouwd is met een ontmoedigings beleid op het gebied van het hebben van meerdere auto's. Dus parkeer mogelijkheden minimaal ingericht, tot een paar jaar geleden ging dat met wat beleid door de bewoners goed. Na een paar jaar is, het dichtbij gelegen, Eindhoven Airport betaald parkeren gaan invoeren en parkeren vakantiegangers massaal hun auto's bij onze voordeur en nemen de bus naar het vliegveld. De bewoners beginnen dit dermate beu te worden dat ze in staat worden geacht om auto's te beschadigen die daar niet thuis horen.Dit kan natuurlijk helemaal niet. Een mogelijke oplossing zou mijnsinziens zijn om van de hele wijk een blauwe zone te maken met een vaste parkeerkaart voor bewoners.