Beste kassa,
Als student reis ik al bijna drie jaar met de ov chip kaart.
Vorige week woensdag werd daar verandering in gebracht.
De kaar ( twee jaar oud) toonde kleine scheurtjes waar door de kaart wel in of uit kon klokken maar niet mee gecontroleerd kon worden. De trein conducteur in kwestie die dit constateerde heeft mij verteld dat ik hem direct moest opsturen.
Ik met goede moet gelijk de kaart op de post gedaan.
Thuis aangekomen lees ik de rechten die je hebt als student wanneer je kaart stuk is en wanneer je volgens het bedrijf in aanmerking komt voor een vergoeding.
De kans dat je in aanmerking komt is niet heel groot. Volgens het bedrijf is het hebben van scheurtjes in de pas geen aanleiding tot een vergoeding. De aankomende 2/3 weken zijn voor mijn eigen rekening. Dan denk je nou dat zal wel mee vallen…. dus niet! de afgelopen week heb ik al meer dan 60 euro uitgegeven voor kaartje aan de bus en trien. De grootste ergernis is nog dat je en geen vergoeding krijgt voor de gemaakte kosten en een vol tarief moet betalen ter wel ik recht heb op studenten korting. Ik voel me niet meer prettig om met het openbaar vervoer te reizen en overweeg zelf om een paar dagen school er voor te missen. Omdat de kosten te hoog zijn en ik dat niet kan betalen. ik vind het zo belachelijk dat je de kosten voor alle gekochte kaartjes niet kan terug krijgen. Als student heb je toch recht op vrij reizen i.v.m. je studie?