BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

OV-kaart

Bijdrage door gebruiker
09-02-2013
5 reacties
L.s.,
Ik heb mijn OV-kaart getracht op te waarderen met € 10,00.
Het bedrag wordt afgeschreven van mijn bank maar niet bijgeboekt op mijn ov-kaart. OVkaart stuurt mij al hoewel zij het geld hebben ontvangen door naar de leverancier van de automaat. Ik heb al het nodige gedaan om aan te tonen wat er precies is gebeurd en ik heb nu het idee dat men het wel best vind. Ik vraag mij af of ik iets te maken heb met wie OV-kaart afspraken maakt terwijl ik hen heb betaald.
Gaarne uw mening, zie voorts mail wisseling.
Geachte heer Krul,


Dank u wel voor uw reactie van 7-2-2013. Daarin geeft u aan dat u vindt dat wij verantwoordelijk zijn voor de oplaadpunten. Graag geef ik u hier uitleg over.

Helaas heeft mijn collega u het goede advies gegeven. Ook al wordt het bedrag door ons afgeschreven, zijn de leveranciers van het oplaadpunt verantwoordelijk voor de werking van deze punten. Ik moet u dan ook adviseren met de leverancier contact op te nemen. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik ga ervan uit dat u hiermee voldoende informatie heeft. Heeft u nog aanvullende vragen, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur, op zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur op telefoonnummer 0900-0980 (€ 0,10 p.m.).


Met vriendelijke groet,

Mark Heine
Klantenservice OV-chipkaart



- - - - Origineel bericht - - - -
Van: John Simon Krul
Datum: 7-2-2013
Betreft: Re: niet bijschrijven ov-tegoed/wel betaald [#1370276]



Geachte mevrouw Madu,

Met verbazing heb ik kennis genomen van uw antwoord.
Ik heb de instructies correct opgevolgd, die in de displays van de automaat werden gegeven.
Ik stel vast dat u de begunstigde partij bent en dus geld heeft ontvangen.
Ik meen dat u als opdrachtgever en uitvoerder OV-chipkaart verantwoordelijk bent voor de werking van
machines die het systeem moeten ondersteunen.
Uw antwoord zie ik gaarne tegemoet en ook al gaat het om een klein bedrag, ik sta erop dat ik als klant
behoorlijk wordt geholpen.
Mijn vertrouwen in het systeem is weg en u kunt dit niet zomaar af doen met "zie maar dat u het geld terug krijgt van
een andere partij".
Uw reactie hierop verwacht ik omgaand.

Hoogachtend,
John Krul

From: Klantenservice OV-chipkaart
Sent: Thursday, February 07, 2013 8:54 AM
To: crispo@ziggo.nl
Subject: RE: niet bijschrijven ov-tegoed/wel betaald [#1367414]

Geachte heer Krul,


Op 6-2-2013 heeft u ons een e-mail gestuurd. Daarin geeft u aan dat het opladen niet naar wens is verlopen. Dat vind ik vervelend voor u.

Het kan voorkomen dat het geld van uw rekening wordt afgeschreven, maar dat het saldo niet op uw kaart staat. Dit gebeurt als u uw kaart uit de automaat haalt of voor de kaartlezer weghaalt voordat het saldo op uw kaart is gezet. Of als er in de automaat iets fout gaat.

Omdat er niets op uw kaart is bijgeschreven, kunnen wij u als Klantenservice OV-chipkaart helaas niet helpen. Wij raden u aan om uw geld terug te vragen bij de automaatleverancier. Op de automaat staat een logo van de automaatleverancier. Dit is een OV-bedrijf of een van onderstaande leveranciers. Voor meer informatie kunt u bij deze partij terecht:


Zoek contactgegevens op via de adresvinder

CCV, telefoonnummer 088 - 228 9849

Mcom, telefoonnummer: 033 - 460 4585



Ik ga ervan uit dat u hiermee voldoende informatie heeft. Heeft u nog aanvullende vragen, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur, op zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur op telefoonnummer 0900-0980 (€ 0,10 p.m.).


Met vriendelijke groet,

Ida Madu
Klantenservice OV-chipkaart



- - - - Origineel bericht - - - -
Van: John Simon Krul
Datum: 6-2-2013
Betreft: niet bijschrijven ov-tegoed/wel betaald

L.s.,
Ik heb dd 11-1-2013 te 15.45 uur mijn OV-chipkaart willen opladen met €10,00. Ik heb alle instructies gevolgd en er is inderdaad € 10,00 afgeboekt van mijn giro zie bijlage.
Echter na controle blijkt er geen opwaardering van mijn OV-tegoed te hebben plaatsgevonden. Kunt u dit probleem voor mij oplossen, zodanig dat het tegoed alsnog wordt opgeboekt, danwel de € 10,00 naar mijn rekening wordt teruggeboekt. Uw reactie zie ik gaarne omgaand tegemoet.
Dank, John Krul



Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.