Ik ben sinds kort gebruik gaan maken van de OV-fiets. Dag 1 aangemeld, op dag 2 meteen gebruikt. In de email stonden destijds wat voorwaarden.
ik was mij niet bewust van de voorwaarde dat je in principe je gehuurde fiets niet zomaar op een andere locatie mag inleveren. Wanneer de fiets op een bemenste locatie wordt gehuurd, kan die bij een andere bemenste locatie wroden ingeleverd, onder voorwaarde dat er een extra toeslag van 10euro in rekening wordt gebracht. Echter, wanneer een fiets bij een zelfservice locatie (kluis) is gehuurd, kan die niet worden ingeleverd op een andere locatie. Dit laatste had ik echter wel gedaan. Hierdoor was mijn rit niet goed afgesloten waardoor die een week doorliep. Van de helpdesk kreeg ik hier een mail over en toen ik benadrukte dat ik de fiets gewoon dezelfde dag had ingeleverd werd dit gewoon gecorrigeerd in het systeem en de 10euro bij mij in rekening gebracht. Niets werd gezegd over het feit dat het niet MOCHT aangezien de fiets van een zelfhuurlocatie afkwam. Dit wist ik bij de tweede keer dat ik het huurde dus nog niet.
Nu wordt er echter moeilijk over gedaan door de helpdesk en ben ik nog steeds in correspondentie. Onder tussen loopt de teller nog steeds door (8 euro per dag). Ik heb ze de situatie uitgelegd, nl. dat ik hier de vorige keer niet over geïnformeerd ben, maar ze lijken tot op heden niet tot handeling over te gaan en de rit af te sluiten (en de extra kosten die gemaakt worden gedurende dit proces kwijt te schelden). Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken?