Ik vind het principieel onuitstaanbaar dat bij het verlopen van een OV-chipkaart ik zelf actie moet ondernemen om deze te verlengen of na verloop van de kaart zelfs moet vervangen. En dat kost dan ook nog 7,50 euro. Ik heb daar niet om gevraagd. Om die hele kaart niet.
Ik was gewend om een NS-voordeeluren kaart te krijgen en bij het verlopen daarvan telkens een nieuwe te krijgen, kosteloos.
Dit verzinsel van een OV-chipkaart heeft voordelen en gemak, maar dat mag niet verhaald worden op de consument naar mijn mening. OV-chipkaart is daarmee een bdrijf geworden die een tarief daarvoor hanteert en verzint en geen concurrentie heeft.
Kortom, of het is belastinggeld of het is oneigenlijke monopoliepositie waar niemand iets op in te brengen heeft. Kortom je reinste belazerij!!!!
Als men een kaart wil invoeren, prima! Maar verhaal dat niet op reizigers die daar niet om hebben gevraagd.
En boven alles betaal je voor een service dien niet geleverd wordt. Je moet namelijk zelf je kaart aanvragen en onderhouden. Als ik voor al die handelingen eens kosten in rekening breng.... Ik wil gewoon reizen, niet piemelen met een kaart die beheert wordt door een of andere monopolist die bepaald hoe het moet.
Je kunt verdomme niet eens meer zomaar de bus in om van A naar B te gaan voordat je de hele kermis doorlopen hebt.
Hondsbrutale geld- en tijdtrekkerij vind ik het!!!!
Het is jammer dat consumenten geen administratiekosten en boetes kunnen rekenen voor opgezadelde lasten. Misschien moest het eens mogelijk worden dat burgers/consumenten zelf ook algemene voorwaarden kunnen hanteren en handhaven.
Eens kijken waar het dan strand!