BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

OV-chipkaart ellende / hulp!

Bijdrage door gebruiker
12-09-2011
303 keer bekeken
1 reactie
Ik heb dringend hulp nodig over de volgende zaak. Ik heb geen idee of ik nu in mijn recht sta of niet.

Op 07 juli 2011 krijg ik een brief van de OV-chipkaart-organisatie dat een incasso voor het automatisch opladen van mijn OV-chipkaart op 08 juni 2011 om 'admin redenen' is mislukt. Het gaat hierbij om een bedrag van 20 Euro wat ondertussen 22,50 is geworden. Dit is volgens de ov-chipkaart-organisatie al de tweede keer dat ze mij hier aan herinneren. In mijn brievenbussen (on- en offline) ben ik niks tegengekomen en volgens mijn administratie bij de ING is er wel degelijk 20 Euro afgeschreven van mijn rekening.

Aangezien het twee dagen voor mijn vakantie is schrijf ik nog vlug een brief terug naar het adres wat onderaan de brief vermeld wordt. Deze brief:

http://pdfcast.org/pdf/ov-chipkaart-klacht
------

Een maand later kom ik terug van vakantie en ligt er een brief van Intrum Justitia. Of ik even 82,04 Euro wil overmaken, omdat ik niet zou willen betalen. Hier gaat het wat mij betreft dus al helemaal fout. Ik stuur een nette brief met uitleg en krijg vervolgens niet eens een normale reactie terug.

Aan de telefoon met de OV-chipkaart op nummer 0900-6812447 (10ct. p/m). Ik krijg te horen dat ik mijn brief niet naar het adres is Amersfoort had moeten sturen, maar naar Den Haag, want daar zit de financiële administratie van de OV-chipkaart. Dus ik krijg een brief uit die begint met Amersfoort, 07 juli 2011 en onderaan afsluit met: Postbus 365, 3800 AJ Amersfoort. WAAROM zou ik dan op zoek gaat naar een ander adres in Den Haag? Het zal wel aan mij liggen. Ik moet mijn bewijsstukken dus maar opsturen naar Intrum Justitia.

Een maand later (!) krijg ik een reactie van Intrum Justitia dat het gaat om een betaling van 08-06-2011 om 22:02. Blijkbaar heb ik dus een lange reis gemaakt en is er op één dag tweemaal automatisch opgewaardeerd. De eerste maal stond er genoeg geld op mijn rekening. De tweede keer dus niet meer.

Het komt er dus op neer dat de organisatie van de OV-chipkaart uiteindelijk gelijk heeft wat de betaling betreft. Ik ben hen 20 Euro verschuldigd. Ik houd niet van zwart rijden, ik doe het nooit en vind het niet meer dan normaal om te betalen voor diensten waar je gebruik van maakt.

Ik heb dus net meteen netjes 20 Euro overgemaakt, maar ik weiger echter 60 Euro extra te betalen puur en alleen omdat er niemand die in Amersfoort mijn brief heeft ontvangen, de moeite heeft genomen om mij een brief terug te sturen met daarin de uitleg over twee automatische opwaarderingen binnen één dag. Dan had ik direct het verschuldigde bedrag overgemaakt.

Blijkbaar kan ik ook NIEMAND aan de telefoon krijgen die de machtiging heeft om te zeggen: "inderdaad meneer, wat een vervelende situatie. Als u het geld deze week dan nog even overmaakt is de kous af".

Sta ik in mijn gelijk? Kan ik het betalen van de extra 60 Euro weigeren en op welke grond?

Heel erg bedankt alvast,

Rafael
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.