Op 22-102007 heb ik per brief mijn Voordeelurenabonnement bij de NS opgezegd. Dit abonnement was geldig van 10-12-2006 t/m 09-12-2007. Per brief heeft NS met spijt deze opzegging bevestigd, met de waarschuwing dat de Voordeelurenpas uiterlijk binnen 7 dagen na vervaldatum bij NS moet zijn ingeleverd, met vermelding van het retouradres. Op 10-12-2007 heb ik de pas met begeleidende brief aan dit adres opgestuurd. Nu ontvang ik bericht van NS dat ze de pas niet hebben ontvangen en dat hierdoor het contract automatisch is verlengd met een jaar, dus tot 10-12-2008. Het abonnementsgeld van 69,00 euro zal opnieuw worden geind. Er wordt nog vermeld dat het niet mogelijk is deze verlenging ongedaan te maken. Tegelijk ontving in een andere envelop de 7 keuzedagen. Ik ben uiteraard op zijn zachtst gezegdniet blij met deze gang van zaken. Maar ik besef dat ik vrij machteloos sta omdat ik de brief met pas niet aangetekend heb verzonden (dit staat overigens ook niet in hun voorwaarden) m.a.w.mijn ja is hun nee. Bovendien kan ik nu geen gebruik maken van het abonnement omdat ik niet meer in bezit ben van mijn Voordeelurenpas (die heb ik immers op 10-12-07 opgestuurd). Ik heb op de NS-site gezien dat een vervangende pas aanvragen 11 euro kost. Dat ben ik dus niet van plan. Dan maar geen gebruik maken van dit abonnement. Maar dan doemt het volgende probleem op: wanneer ik het abonnement (aangetekend) opzeg per 10-12-2008 kan ik geen Voordeelurenpas overleggen. Heeft iemand zo'n situatie al eens meegemaakt? Hoe te handelen?
met vriendelijke groet, Peter