BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Opzeggen Voordeelurenabonnement NS

Bijdrage door gebruiker
20-09-2013
25 reacties
Mijn vriendin heeft per 18 augustus haar voordeelurenabonnement opgezegd. Daarvan heeft ze een bevestigingsbrief thuis gekregen, waarin staat dat het abonnement is beindigd en dat het in de administratie is verwerkt. Begin september is het abonnementsgeld toch van haar rekening getrokken, we hebben dit bedrag laten terugstorten.
Een week later ontving ze een email met daarin de meededeling dat ze haar abonnementsgeld nog moet voldoen. We hebben toen contact opgenomen met de NS klantenservice, we kregen een melding dat er een storing was en we maandag maar moesten terugbellen.

Toen we maandag terugbelde kregen we te horen dat een collega een fout had gemaakt, we konden het beste toch betalen en daarna bezwaar indienen.

Vandaag lag er een brief met acceptgiro in de brievenbus, dat we binnen. 14 dagen moeten betalen en er anders €40 incassokosten berekend worden.

Daarop heb ik direct weer contact opgenomen met de klantenservice, naar lang wachten en meerdere malen doorverbinden kreeg ik weer dezelfde mededeling, ondanks dat we een bevestigingsbrief thuis haden, moeten we gewoon betalen omdat er een fout in het systeem zit , die ze niet kunnen (willen) aanpassen.
Dus eerst betalen en dan bezwaar indienen, anders wordt er een incassobureau ingeschakeld.

Wat moeten we hiermee doen, toch gewoon betalen?
Of zitten we dan straks weer aan een jaarabonnement vast?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.