BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Opladen van de OV-chipkaart gaat fout en leidt tot incasso Intrim Justitis

Bijdrage door gebruiker
08-08-2016
3 reacties
Mijn OV-chipkaart staat geregestreerd sinds jaren bij NS met automatisch opladen wat tot voor kort altijd goed ging. Sinds voorjaar 2016 lukt soms de automatische incasso niet correct waarop ik een mail van NS ontvang met de melding van saldo tekort op mijn rekening, wat niet klopt! Er stond voldoende saldo op mijn rekening. Via delinkin de mail van NS kan je alsnog betalen wat ik heb gedaan. Om problemen te voorkomen heb ik de klantenservice van NS gebeld om na te gaan of de betaling is ontvangen, dat bleek zo te zijn alles is voldaan. Tussentijds verloopt de automatische incasso van mijn OV correct. Na enkele weken ontvang ik een brief van het incassobureau Intrim Justitia dat bij Translink Systeem B.V. H.O.D.N. administratie OV-Chipkaart een vordering open staat met een bedrag van € 10,-plusincassokosten van € 40,- totaal dus € 50,-. Daarop NS klantenservice (meerdere malen) gebeld enwat blijkt op mijn OV persoonsgegevens stond ineens een ander bankrekeningnr. geregistreerd, er is sinds ingang van mijn OV-Chipkaart nooit een ander bankrekening door mij gebruikt. Vele telefoontjes verder heb ik mijn huidige bankrekeningnr. weer terug kunnen veranderen. Daarna bleek het probleem nog groter voor mij want door de Incasso is zonder enige informatie aan mijmijn OV-Chipkaart met dalurenkorting geblokkeerd waardoor ik niet meer kon reizen met detrein en heb 2x een reis Delft-Zuid Anrhem niet met 40% kortingkunnen reizen. Door telefoontjes met TransLInk blijkt dat een klant van NS nooit goed geinformeerd wordt, blijkbaar is het personeel niet op de hoogte van de incassowerkwijze. Ik weet het nu wel, het NS personeel niet!Nu ben ikgedupeerd door gemaakte kosten die zijn ontstaan door een fout bankrekeningnr. bij de administratieen krijg geen gehoor bij NS om dit door mij te veel betaaldereis en incasso kostenterug te vorderen. Men weet het niet en heeft geen bewijs dat het fout isgegaan. Mijns inziens heeft TransLink of de OV-registratie mijn bankrekeningnummer verwisseld. Ik wil gerechtigheid en eis nog steeds mijn onnodig gemaaktekosten terug, want hier ligt een fout bij deNS/OV-chip/TransLink? en niet bij de klant!!Ik vraag mij af zijner meer klanten van OV-chip/NS met dit probleem?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.