BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Onterecht moeten betalen. wat kan ik hiermee?

Bijdrage door gebruiker
11-12-2012
6 reacties
Op 15 oktober jl. moest een onderhoudsmonteur van de Energiewacht groep komen ivm een ketel die het niet meer deed. Ik zat al 4 dagen met koud water en zonder verwarming. Ik heb een onderhoudscontract bij de energiewacht groep. Dat houdt in dat alleen materiaalkosten voor mijn rekening zijn.
De ochtend zelf kwam er geen monteur opdagen. Na bellen, bleek dat hij het niet had kunnen halen ivm extra werkzaamheden. Hij had dat aan zijn centrale doorgegeven. Ik was daarvoor niet gebeld. Later op de middag gaf de monteur aan dat de warmtewisselaar kapot was. Die moest vervangen worden. Gelukkig viel de wisselaar van ATAG nog onder de garantie. Maar het vervangen van de wisselaar mocht alleen door ATAG gedaan worden en dat zou mij ongeveer 200 euro kosten. Ik gaf aan dat ik het daar niet mee eens was ivm mijn contract. Dat de energiewacht werk uit handen geeft of moet geven , mag mijns inziens hierin niet een probleem zijn. En het staat ook niet in mijn contract. Er werd me gevraagd te tekenen voor het maken van de ketel. Dat heb ik gedaan, omdat ik eigenlijk als enige andere keuze een nieuwe ketel had. Maar omdat ik voor mijn gevoel alleen voor reparatie tekende, heb ik direct daarna een klacht over de verlate service en bovenstaande geschreven. Na een maand kreeg ik een mail met het bericht dat het in behandeling genomen zou worden. De dag erna had ik de rekening al thuis. Ik heb toen gebeld, alleen kreeg ik geen begrip voor de situatie. Ik had gewoon te betalen. Daarom gaf ik aan te willen opzeggen per direct. Dat bleek niet mogelijk, maar wel per 30 nov. 2012. Daarop ben ik gaan kijken wanneer mijn laatste onderhoud is geweest. Dat bleek ook al 3 maanden te laat te zijn. Daar ben ik nog een keer voor gaan bellen. Deze is nu gedaan, maar ik heb net een bericht dat mijn opzegging per 1 jan. ingaat. Dus weer een maand abonnementskosten erbij, terwijl er geen goede service is verleend. Vandaag, 11 december heb ik nogmaals gebeld met bovenstaande opmerkingen. Helaas zonder resultaat. Ik kreeg vandaag de rekening opnieuw met nu de vraag binnen 7 dagen te betalen, omdat er anders extra geld voor administratiekosten betaald moet gaan worden. Wat kan ik nu het beste doen? En sta ik in mijn recht om dit bedrag niet te hoeven betalen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.