Geachte lezer,
Ik wil graag een klacht indienen over een onredelijke prijsverhoging bij Mobilize Financial Services (voorheen RCI Bank and Services) met betrekking tot de overname van de batterij van mijn Renault ZOE.
In februari 2024 kreeg ik een prijsindicatie van €569 (incl. btw) om de batterij over te nemen. Toen ik later wilde overgaan tot aankoop, bleek de prijs ineens gestegen naar €2000 (excl. btw), een verhoging van bijna 300%.
Ik heb herhaaldelijk verzocht om een gedetailleerde uitleg over deze prijsstijging en de onderliggende berekeningsmethode, maar krijg telkens ontwijkende antwoorden. Het bedrijf stelt dat de prijzen door het hoofdkantoor worden bepaald, maar geeft geen enkele transparantie over de reden van de prijsverhoging. Dit lijkt in strijd met consumentenrechten en de transparantie die wettelijk vereist is bij dergelijke prijswijzigingen.
Online zie ik dat veel andere klanten tegen vergelijkbare problemen aanlopen met dit bedrijf. Daarom vraag ik mij af of dit een breder probleem is dat mogelijk onder oneerlijke handelspraktijken valt.
Ik hoop dat uw programma deze zaak wil onderzoeken en consumenten wil helpen duidelijkheid te krijgen over deze onredelijke en onverklaarbare prijsverhoging. Indien gewenst kan ik alle correspondentie met het bedrijf aanleveren.
Met vriendelijke groet,
Ralph Meyer
Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.