Ik wil graag een auto importeren uit Duitsland. Maar de wetgeving daaromtrent is zeeeeeer ondoorzichtig. Het schijnt zo te zijn dat je bij de ADAC (Duitse ANWB) een uitvoervergunning kan aanvragen voor € 130 Euro waarbij je ook tijdelijke exportkentekens krijgt en je tijdelijk (15 dagen) in heel Europa verzekerd bent. So far, so good! Dan lijkt het dus redelijk makkelijk... Ware het niet dat ik nu overal berichten lees dat je als Nederlander met een Nederlands rijdbewijs niet met Duitse kentekens mag rijden, ook niet tijdelijk. Tja...
Nou bestaat er zoiets als een eendagkenteken ben ik via de RDW te weten gekomen, maar dat is alleen in Nederland geldig. Moet ik dan aan de grens dat eendagskenteken op mijn auto schroeven en gelijk doorrijden naar het keuringsstation?
En hoe verzeker ik mijn auto dan voor die ene dag in Nederland? Dat schijnt niet tijdelijk te kunnen; alleen op chassisnummer, maar dan wel alleen als ie al is ingevoerd bij de douane...
Wie helpt me?
Annemarie