BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

omboeken vlucht Tokyo

Bijdrage door gebruiker
26-04-2011
3 reacties
Begin 2011 heb ik 2 Alitalia vliegtickets naar Tokyo geboek met als vertrekdatum 28 maart 2011. Net als vele anderen wilde ik vanwege de toestand in Japan van de reis afzien en heb ik mijn geld terug gevraagd. Alitalia (Sky team lid) geeft mensen met een vertrekdatum tot en met 25 maart 2011 hun geld terug, andere Sky team leden - zoals onder andere KLM-Air France en Delta Airlines - hanteerden ook latere vertrekdata waarbij mensen hun geld konden terugkrijgen. Naast 'refund' weigerde Alitalia in eerste instantie ook het omboeken van de tickets (eventueel naar een andere bestemming, iets dat andere airlines sowieso deden). en kreeg ik te horen dat ik maar naar Osaka moest en dan eventueel per bus - 7 uur rijden - naar Tokyo (omdat Narita airport in Tokyo op dat moment regelmatig gesloten was) . Na voor ongeveer € 50 bij Tix.nl in de wacht te hebben gestaan (€ 0,45 per minuut) zonder dat dit wat opleverde en nadat twee keer door 'dames' van het Alitalia callcenter tijdens het gesprek de hoorn op haak was gesmeten, brieven geschreven aan de directies van Alitalia (in Nederland) en Tix.nl. ben ik Inmiddels zover dat Alitalia wel wil omboeken (we hebben besloten om naar Sardinie en Sicilië te gaan) maar nu rekent Alitalia per ticket (via Tix.nl) zo'n € 150,00 (dus € 300,00 in totaal) meer dan het gangbare tarief via Expedia.nl en vliegfabriek.nl. Kan dat zomaar?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.