Ik als student met Ov kaart weet het te presteren om mijn portomonnee op mijn stageplek te laten liggen tijdens het weekend op 21-10-2005. Ik krijg hiervoor een boete van de ritprijs+de boete van €35.
Eenmaal thuisgekomen bel ik de klantenlijn,omdat de conducteur verder niks wist over de verdere gang van zaken. Ik moet eerst betalen voordat ikde boeteterug kan vragen op vertoon van een kopie van mijn OV studentenkaart.
Ik bewaar alles netjes om op de dag van ontvangst snel het geld terug te kunnen vragen. Na 2 maanden niks te horen, had ik het vermoeden dat de conducteur me geloofde en de bon gewoon had verscheurd. maar als ik van vakantie thuis kom op 17-01-2006 vind ik ineens een brief op de vcloer van NS met het verzoek aan mij om alles te betalen binnen 7 dagen na dagtekening (11-01-2006). Aangezien ik een arme student ben, net terug van een blutmakende vakantie en nog moet wachten tot de 23e voor studiefinaciering en salaris, weet ik dat ik de termijn niet kan halen.
Vervolgens bel ik de NS infolijn waar je ook nog eens uren moet wachten om aan de beurt te komen. Om vervolgens te worden afgesnauwd door een dame die schijnbaar niet echt een communicatiecursus heeft gevolgd (gevoel samenvatten, begrip tonen voor mijn situatie) dat ik het zelf maar moet uitzoeken.
Het grote nadeel is dat ik als student geen directe inkomsten voor de NS verzorg, en dat ik hun dus ook niet kan boycotten etc. want dat is alleen in mijn eigen nadeel.
Vraag 1:
Kan de NS na 2,5 maand ineens binnen 7 dagen betaling eisen, daar ik als reiziger een verplichte melddatum heb van binnen een maand? en het dan nog maar de vraag is of ik mijn centen krijg?
Vraag 2:
Is het normaal dat alles zo omslachtig moet? Op verzoek kan ik mijn OV een dag later aantonen bij het loket waardoor hun alles kunnen rechttrekken, alvorens mij eerst te laten betalen om het daarna weer terug moeten vragen?
vraag 3:
Hoe zou ik als student NS kunnen raken zodat ik toch nog het gevoel heb dat ik serieus genomen wordt?
Groeten Jasper