Geachte belbus,
Het probleem dat ik met de NS heb, heeft te maken met bureaucratie. En ik denk dat dit zoveel voor komt dat het goed is dat hier nog een keer aandacht aan besteed wordt.
Het volgende probleem is ontstaan:
Op advies van de klantenservice van NS die ik telefonisch benadert heb, ben ik naar de automaat gegaan om een maand trajectkaart te kopen.
En inderdaad het ging voorspoedig. Alles ging goed dacht ik. Er kwam een kaartje uit en voor alle zekerheid heb ik ook nog een kassabon laten printen. Die kwam er ook daarna prima uit.
Toen ik beide kaartjes uit de automaat haalden en terug liep naar mijn fiets bleek de kassabon wel te kloppen maar het kaartje niet.
Sterker nog ik had een kassabon waarop stond dat ik 101,90 betaald had voor een enkele reis Gouda Zoetermeer.
Hiermee ging ik naar het loket. Ook zei bevestigde dat dit niet klopt.
Maar toen kwam het probleem. Wat nu?
Er is bewijs dat ik geld betaald heb aan de NS. Maar vreemd genoeg was dit in het systeem van de NS nergens terug te vinden. Laat staan staat opnieuw een maand trajectkaart geprint kan worden.
Kortom ik heb geen trajectkaart.
Hun oplossing is dat ik een brief moet schrijven naar de NS om het probleem voor te leggen.
Mijn probleem is dat ik geen geld heb om nog een keer het abonnement aan te schaffen.
Daarnaast moet ik snel het abonnement hebben omdat ik met dit abonnement naar mijn werk moet.
En een brief schrijven en afwachten totdat er een oplossing komt betekend dat ik dus geen geldig kaartje heb op het moment dat ik naar mijn werk moet reizen.
Ook aan de balie bevestigde ze dat dit een administratie probleem is. Dit is heel vervelend maar ik moet het zelf oplossen.
Er is veel gebeurd. Ik heb met de klantenservice telefonisch nog een keer gesproken.
Ik heb de manager van het loket telefonisch gesproken.
Ik ben ruim een uur aan het praten geweest maar helaas geen oplossing.
Kunt u mij advies geven hoe ik heel snel toch mijn trajectkaart kan krijgen die per slot van rekening al betaald is.
Bij voorbaat hartelijk dank.
Met vriendelijke groet
Maarten Warmenhoven