BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ns abonnement opzeggen

Bijdrage door gebruiker
13-10-2012
6 reacties
Beste mensen,
Ik had in 2010 een NS voordeelurenabonnement besteld. Alleen ging ik in 2012 studeren, waardoor ik dus een ov-chipkaart kreeg, en dus de voordelurenabonnement niet meer nodig had. Ik belde rond 20 augustus om het op te zeggen, maar ik had volgens de medewerker eerst moeten betalen en daarna pas kon ik het opzeggen. Dus belde ik na 25 augustus weer, aangezien ze rond die tijd zoals gewoonlijk het bedrag van mijn rekening afschreven. Ik kreeg een medewerker aan de lijn die mij vertelde dat het niet afgeschreven was omdat ik de verkeerde rekeningnummer had doorgegeven. Alleen kan dit niet aangezien ze de vorige jaren wel van mijn rekening konden afschrijven. Ik vroeg de medewerker wat mijn “foute”rekeningnummer dan was, het enige wat hij daarop zei was dat hij dat niet mocht zeggen vanwege de NS regels. Ik werd heel erg boos hierover en vertelde hem dat het niet waar kon zijn dat dit verkeerd was, en vertelde hem mijn eerdere argument. Hij liet me een tijdje wachten, om mijn inschrijvingsformulier erbij te pakken. En liet me weten dat ik gelijk had en de medewerkers verkeerd hadden ingevoerd. Ik werd hier boos over aangezien ze wel de eerste jaren konden afhalen van diezelfde rekening. Dus kon het niet anders dat de vorige medewerker mijn rekeningnummer had gewijzigd, of deze medewerker mij zat te bedonderen. Maar goed ik had het gevoel dat ik wel iemand moest vertrouwen, dan weer ellende lang wachten in de rij voor dat ik geholpen werd.
Hij vertelde mij dat de enige manier om dit probleem op te lossen was, was een acceptgiro te sturen naar mij en dit te betalen. Waardoor per direct na mijn betaling mijn abonnement zou stop gezet worden. Ik had deze medewerker verteld dat ik een nieuwe adres had, omdat ik al voor de tweede keer ben verhuisd. Dus hij vroeg me de juiste adres en liet me weten dat hij dat had ingevoerd en alles goed zou komen. Echter ik kreeg maar niet de acceptgiro, dus belde ik de NS klantenservice weer. Ik kreeg een medewerker aan de lijn die mij vertelde dat het naar mijn oude adres werd gestuurd, waardoor ik het niet had ontvangen. Hij vertelde mij, nadat ik het hele verhaal tot dan toe had verteld, dat hij zich wou veronderschuldigen namens de NS. Daarnaast gaf hij aan, na de juiste adres te hebben ingevoerd, dat er ook een aanmaning naar de oude adres was opgestuurd.
Mijn beltegoed was op, dus eindigde het gesprek. Inmiddels had ik al 30 + euro gebeld bij elkaar.
Ik belde nog een keer gelijk na het vorige gesprek. Ik kreeg een medewerkster aan de lijn die mij niet kon doorverbinden met de vorige medewerker. Maar weer na mijn lange verhaal wel kon vertellen dat inmiddels mijn gegevens juist waren. Dus ik vroeg haar wat ik kon doen, en ze zei daarop dat ik maar een brief moest sturen naar de NS of interem justitia na dat ik de aanmaning had gekregen.
Verder kon ik niks doen dan wachten. Inmiddels is het alweer 8 dagen voorbij, en ik heb een onrustig gevoel. Help wat moet ik nu doen.



Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.