BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nooit meer een Aldi-fiets

Bijdrage door gebruiker
15-08-2012
84 keer bekeken
18 reacties
In de zomer van 2009 kocht ik bij de Aldi een elektrische fiets van het merk Alu-rex. Niet dat ik er veel gebruik van maak maar de prijs was aantrekkelijk (€ 699,-) en voor onvoorziene omstandigheden (bijv. auto stuk) is het altijd handig. De fiets begon echter dit voorjaar kuren te vertonen. De aandrijving deed het soms niet. Veel gezocht en nagevraagd (ook bij een Aldi-winkel) wat ik nu moest doen, maar zonder resultaat. Op de site van Aldi kon ik geen nummer of mailadres vinden om mijn beklag te doen. De fiets deed het soms weer maar gaf een paar weken geleden definitief de geest. Inmiddels had ik eindelijk na lang gezoek een nummer van de servicelijn Non-food van Aldi (0800-0225658) en werd ik doorverbonden naar de firma SI-Zweirad. Maar helaas was de garantie inmiddels 2,5 maand verlopen, dus pech gehad. Ook het feit dat ik het al tijdig had gemeld en dat ik maar een paar honderd kilometer met de fiets had gereden deed daar niets aan af. Voor € 200,- kon men mij helpen om iets op te sturen en als de monteur langs moest komen werd het nog veel duurder. Het blijkt toch maar weer dat goedkoop hier duurkoop bleek te zijn. Een fiets moet toch echt langer meegaan dan een paar honderd kilometer. Een les voor mij is in elk geval dat ik niet meer bij de Aldi van dit soort goedkope non-food rommelproducten koop, zoals deze Alu-rex fiets. Zijn er anderen met deze ervaringen? Ik ben in elk geval van plan om via een procedure mijn gelijk te halen want dit kan toch niet?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.