BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

nieuwe scooter met problemen

Bijdrage door gebruiker
18-11-2014
15 reacties
eind augustus van dit jaar kocht onze dochter van haar spaarcenten een nieuwe scooter (merk Thurbo) met een jaar garantie. Vanaf het begin heeft deze scooter allerhande problemen (een maandagmorgen-scooter?). Het zijn telkens weer nieuwe zaken die niet deugen en de oplossing duurt altijd heel lang. De dealer moet onderdelen altijd bij de leverancier bestellen, die blijkbaar het bestel- en afleverproces niet bijster goed geregeld heeft. Het duurt altijd weken voordat een onderdeel dan eindelijk geleverd wordt. Met als gevolg dat de scooter inmiddels ongeveer een kwart van de tijd dat onze dochter hem heeft, in de werkplaats heeft gestaan. Het wordt uiteindelijk wel gemaakt elke keer, maar duurt ontzettend lang. Ze heeft de scooter dagelijks nodig en ze heeft een nieuwe gekocht om er 'zeker' van te zijn dat ze vervoer had. Probleem is dat er altijd weer iets anders kapot is (elektriciteit, spatbord dat spontaan los laat, slechte las van een as etc.). We wachten inmiddels alweer zo'n week of 6 op een spatbord. De dealer geeft aan dit al diverse malen besteld te hebben bij de leverancier, maar het onderdeel maar niet te ontvangen. Bij eerdere reparaties was het dit ook zo. Wat zijn onze rechten? Wij hebben het wel gehad met deze scooter en zeker met de leverancier. De dealer zegt dat hij er ook niets aan kan doen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.