Ik heb in april 2011 online een Navigon Primo Max Europa gekocht. De voediing (via de aansteker in de auto) is stuk, en mogelijkheden voor online hulp zijn er daarom niet (voor het registreren van
je 'oudere' product [minder dan 1jr] is een code nodig die te zien is bij het opstarten, en dat gaat niet zonder voeding)
Tijd om de klantenservice te bellen. Het nummer op de Navigon-site, 020-2035230, is continu in gesprek, en wordt volgens mij nooit beantwoord.
Het 0900 nummer van de klantenservice, 0900-0400468, kost 0,30€/min, 'tot een maximum van 15€'. Er zijn 8 wachtenden. Bij elk nieuw informatiebericht is er 1 wachtende minder, tot er 1 over is die een hele tijd blijft.
Als de maximale 15€ bereikt is wordt de verbinding verbroken! De volgende twee pogingen beginnen weer met 8 wachtenden die snel verdwijnen, waarna steeds weer 1 heel lang overblijft.
Hoe het te bewijzen is weet ik niet, maar ik ben er zeker van dat dit nummer (ook) niet beantwoord wordt! Als de maximale €15 ontvangen is, wordt de klant met lege handen teruggestuurd. Pure criminaliteit, lijkt me.
Wie heeft een soortgelijke behandeling gehad bij Navigon? Is dit soort praktijken te bewijzen/aan te pakken?
En, ook wel handig: is Navigon te bereiken op een andere manier dan telefonisch?
Hartelijk dank!