BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mondelinge toezeggingen van de garage

Bijdrage door gebruiker
25-02-2011
50 keer bekeken
84 reacties
Pas geleden een oudere auto gekocht (dus geen garantie mogelijk). Door de baas werd, bij aankoop, wel gezegd dat bij een eventueel defect binnen de eerste weken niet moeilijk gedaan zou worden. Binnen die eerste weken ging de brandstofmeter kapot, kan gebeuren. Auto naar deze garage gebracht en vervolgens was ik hem 3 weken kwijt. Van de garage telkens geen nieuws; als ik belde was hij telkens 'morgen' klaar. Aan het eind van deze periode besloot ik de auto op te halen, defect of niet. Toen bleek de auto opeens klaar te zijn. Wel met 12000km meer op de teller, aantoonbaar! Dit zou uitgezocht worden maar niets meer gehoord.
Over de rekening hoefde ik mij geen zorgen te maken; volgens de baas dan. Welnu, de rekening is pas binnengekomen met de post, ruim 540 euro! Ik heb de garage per email verzocht om mij enigszins tegemoet te komen, gezien de beloftes, maar ik krijg wederom geen reactie.
Natuurlijk is de waarde van mondelinge beloftes gering. Echter, mijn afspraken en opdrachten aan de garage waren ook mondeling. Wat zou ik het beste kunnen doen? Ook maar geen sjoege geven net als de garage, of een aangetekende brief?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.