BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Moet ik betalen?

Bijdrage door gebruiker
21-03-2008
20 reacties

Hallo,Ik heb op 07 januari jongstleden een Ford Fiesta uit 1994 gekocht bij een autodealer. Daarbij kreeg ik 3 maanden garantie op draaiende onderdelen plus de auto zou helemaal nagekeken en in orde worden gemaakt voor aankoop. Na ongeveer een maand kreeg in hem ineens niet meer aan de praat. Hij startte niet meer. De garage heeft er toen een nieuwe accu ingezet, terwijl ze er voor de aankoop net een nieuwe accu ingezet werd. Dit viel binnen mijn garantie dus dit hoefde ik niet te betalen. De vorige week zat ik weer met hetzelfde probleem. Hij startte niet. Nu bleek de dynamo het probleem te zijn. Deze hebben ze vervangen, maar nu kreeg ik een rekening van 200 euro. Ik weigerde deze te betalen, aangezien er in de overeenkomst stond dat ik 3 maanden recht had op garantie op de draaiende onderdelen. En de dynamo is naar mijn idee toch een draaiend onderdeel. Maar de garage houdt voet bij stuk en zegt dat ze met 'draaiende onderdelen' bedoelde: de draaiende onderdelen binnen de motor. Ik ben van mening dat dit dan op die manier duidelijk op de overeenkomst had moeten staan. Verder heb ik het idee dat ze de eerste keer een verkeerde diagnose hebben gesteld aangezien ik nu opnieuw met hetzelfde probleem zit. Mijn vraag is: moet ik dit betalen of sta ik in mijn recht?Groetjes, Eléna

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.