Ik heb op 28 september 2011 een gebruikte scooter gekocht bij de lucatti dealer in Papendrecht en mijn oude scooter erbij ingeruild. De prijs was toen €650,00. Op het overschrijvingsbewijs staat de naam van de verkoopter/telefoniste van dat bedrijf. Dat is al een beetje raar, omdat ik de scooter van Lucatti Papendrecht koop en niet van die mevrouw.
Ik heb geen factuur of aankoopbewijs ontvangen omdat we de scooters in principe omgeruild hebben. Als garantie vertelde de eigenaar van Lucatti Papendrecht dat als ik binnen redelijk gestelde termijn, een week of twee problemen zou krijgen, ik gewoon even terug moest komen zodat hij het verhelpen kon. Dit omdat de Lucatti scooter lang stil gestaan had. De scooter zou ook een beurt gehad hebben maar daar kom ik later nog op terug.
Na een week of twee begonnen de problemen met de Lucatti 11 scooter. Het starten duurde vrij lang en ook begon de scooter enkele kilometers langzamer te rijden. Omdat ik geen techneut ben heb ik eerst de olie gecontroleerd. Die stond onder het minimum. De scooter had toch een beurt gehad?? Dus ik de olie bijgevuld. De topsnelheid van de scooter bleef hetzelfde alsmede de startproblemen. Het werd zo erg dat ik zeer vaak de accu van de scooter moest opladen om weer startpogingen te ondernemen. Op aanraden van een kennis heb ik ook de bougie vervangen, maar dit leverde ook geen verbetering op.
Teneinde raad ben ik contact gaan zoeken met de importeur van Lucatti. Die zit in Leimuiden en wordt geleid door Dhr. Ben Langemeijer. We zitten dan al in februari 2012. Na lang mailen van mijn kant en telefonische toezeggingen van Dhr Langemeijer van Lucatti, wordt de scooter opgehaald om deze na te kijken.
In eerste instantie zou dit gratis gebeuren, maar als de scooter weer thuis wordt bezorgd en ik vraag wat het mij kost, mag ik even €125,00 cash aftikken.De carburateur zou vervangen zijn voor een nieuw exemplaar en ook de cilinder zou gereinigd zijn. Langemeijer beloofd mij de factuur te mailen, maar deze heb ik nog nooit gezien. Bij terugkomst start de scooter wel direct via het elektrisch systeem dus rijd ik een rondje.
Als ik de volgende morgen voor een boodschap de deur uit moet met de scooter, je raad het al, start de scooter dus niet, ook niet via de kickstarter, welke nog nooit gewerkt heeft.
Mijn vrouw en ik zijn boos en zoeken weer via de mail contact met Lucatti Leimuiden. In plaats van via mijn email te reageren, belt Langemeijer op en zegt hij: Kijk het even aan en als het probleem aanblijft haal ik de scooter weer bij je op of zet ik een andere scooter bij je neer. Omdat Langemeijer zegt vaak voor zaken in China te zitten kreeg ik vanmorgen dus weer telefoon terwijl ik in mijn laatste email al aangaf dat ik bereikbaar ben via de mail. Maar goed, hij wilde de scooter morgen weer ophalen om deze na te kijken, maar ik ben er klaar mee dat zeg ik ook tegen hem. Ik vertel hem ook dat ik mijn lucatti scooter verkoop en op zoek gaat naar iets anders. Langemeijer ruikt weer geld en bied mij een nieuwe scooter aan, een Lucatti 9, maar ik moet dan wel €750,00 bijbetalen. Dat ben ik dus niet van plan ook al omdat ik zoveel geld even niet heb. Dus wil hij de scooter alsnog ophalen. Ik ga eigenlijk akkoord, maar als het telefoongesprek beeindigd is realiseer ik me dat ik er niets mee opschiet omdat er op andere fora te lezen is dat er op dit moment geen monteur zou werken bij Lucatti in Leimuiden, en op de website monteurs gezocht worden.
Ik heb Langemeijer via de mail diverse opties voorgesteld, en ineens kan hij wel via de mail reageren met de mededeling dat hij niets voor me doen. Ik moet maar contact zoeken met de dealer in Barendrecht, wie dat ook mag zijn want een adres kreeg ik niet van hem.
Wat kan ik nu doen, omdat ik geen factuur heb van de reparatie en er alleen maar mondelinge afspraken gemaakt worden in plaats van via de mail of per brief?
Op dit moment heb ik een Lucatti scooter die vaak niet start, niet vooruit te branden is, en ik ook nog regelmatig mag gaan lopen met de scooter terwijl ik slecht kan lopen. Ik had de scooter juist aangeschaft om meer mobiel en flexibeler te zijn.