Hallo,
Wij hebben bij fred motoren in rotterdam een nieuwe kymco gekocht voor mijn vriend. Hij gebruikt deze alleen voor woon/werk verkeer. Dat is ongeveer 150km per week. Omdatdit zijn enige vervoer middel is,(wij hebben geen auto)hebben wij bewust voor een nieuwe en wat zwaardere scooter gekozen, ook met oog op veiligheid. Voor ons was hij een hoop geld (bijna 2000euro), maar garantie en veiligheid zegt toch ook wat!!!!
Al na drie maanden brak zijn standaard af, volgens fred motoren gebeurd dat vaker, omdat de scooter te zwaar is voor de standaard, de leveravcier zou er mee bezig zijn. Het was teslotte garantie werk. En jawel na zes maanden zeuren was de standaard er eindelijk. En aangezien de uitlaat ook wat herrie maakte zou deze ook nagekeken worden, want dat was wel erg snel (scooter is nu 8mnd oud)!!!!! Zou allemaal onder de twee jaar fabrieksgarantie vallen.
Nog even voor de duidelijkheid mijn vriend is 55jr gebruikt hem dus normaal en niet als scheurijzer. Maar wat schetst onze verbazing er moet een nieuwe uitlaat besteld worden duurt weer een week of 5 en of dat hij gelijk de rekening van 177euro (standaard en uitlaat)wil betalen. Helemaal geen garantie werk dus. De kapotte standaard zou nu ineens de schuld van mijn vriend zijn. Waarop mijn vriend om de standaard vroeg als bewijs dat dat niet zo is, bleken ze hem al weggegooid te hebben. En de uitlaat was gewoon pech geen garantie niks!!!!!
Mijn vraag is zijn er meer mensen met deze klachten???? En ligt dit aan de service van fred motoren (steekt hij bv vergoeding in eigen zak) of ligt het probleem bij kymco en hebben wij qua koop gewoon een foute keuze van scooter gemaakt????
Zie uit naar een eerlijk antwoord, voelen ons nogal belazerd door kymco en fred motoren!!!!!