BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kwaliteit Fiatdealers en Fiat Auto Nederland

Bijdrage door gebruiker
29-09-2004
19 reacties

Na 20 jaar Fiat en Alfate hebben gereden begin ik me de laatste jaren te ergeren aan de kwaliteitseisen die Fiat Auto Nederland aan haar dealers stelt. En dan doel ik niet op de belachelijk hoge verkooptargets, want die zijn bekend. Ik zwerf al die 20 jaar al in de indirecte omgeving van Twente rond om een goede dealer te vinden. Als rechtgeaard fan van Italiaanse auto's weiger ik het om me uit Fiat en Alfa te laten treiteren door een belabberde dealerorganisatie, maar ze doen soms wel goed hun best. En dan gaat het nog niet eens om de behandeling van de garages, alhoewel de voormalige dealer in Enschede ronduit zeer onsymphatiek was, maar meer om de grote hoeveelheid kleine fouten die ik bijverschillende aankopen, onderhoudsbeurten en garantiegevallen heb mogen ondervinden. Zelfs mijn huidige garage in Hengelo, met werkelijk een bijzonder symphatiek onderhouds- en verkoopteam, maakte bij de eerste de beste beurt aan mijn Stilo een behoorlijke ketser meteen verkeerd gegeven beurt.Meesteergerlijke voorbeeld vond ik nog wel het voorbeeld van een goede vriend van me die na jarenlang Seat te hebben geredeneen StiloJTD had gekocht bij een Ermelose dealer en bij aflevering geconfronteerd werd met verkeerd geleverde binnenbekleding en een dealer die z'n schouders ophaalt en er niks aan wil doen. En ik maar lullen dat die Stilo zo'n geweldige auto is. Die vriend rijdt nu in een mooie Audi A3 en zal waarschijnlijk nooit weer een Fiat overwegen. En dan sla ik me voor de kop over zoveel stompzinnigheid van alweer een Fiat-dealer! Als je dan reageert op de Fiat-site, krijg je niet eens eenreactie. En dan baal ik wel zo stevig, zeker omdat ik al meer dan 20 jaar Fiat en Alfa zite te promoten als geweldig merk en Fiat Auto Nederland waarschijnlijk niet zoveel van dit soort ambassadeurs meer overhoudt. Ik zal waarschijnlijk Italiaans blijven rijden tot aan mijn graf, maar dat geheel en al ondanks de verkooporganisatie van Fiat Auto Nederland en het slechte dealerbeleid. En het is zo simpel: eerst service en kwaliteit leveren, garages niet helemaal dol maken met belachelijke verkooptargets, investeren in de toekomst met een beter dealerbeleid en te gekke auto's zoals de nieuwe Panda, de Stilo, Idea en de wonderschone Alfa's en Lancia's.... Kwaliteit en service!! Ik ben benieuwd of ik nu de enige ben die zo tegen de dealerorganisatie aankijk (m.a.w. ben ik nu zo'n zeur).

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.