BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kosten reparatie fiets

Bijdrage door gebruiker
10-06-2011
25 reacties
Beste lezer,

Ik heb mijn fiets weggebracht voor reparatie bij het fietsenhuis in Spijkenisse: http://www.hetfietsenhuis.nl/. Mijn achterband was geklapt en moest vervangen worden, dit zouden ze doen. Ik heb duidelijk vermeld dat ik alleen dit wilde laten repareren maar dat ik van tevoren eerst wilde weten wat het zou gaan kosten.

Er is 1 maal contact met mij opgenomen waarin men vroeg of ik de achterband wilde laten repareren. Aangezien dit de reden is waarom ik mijn fiets heb weggebracht zei ik natuurlijk ja. Een prijsindicatie heb ik toen niet gekregen, maar ik heb hier ik niet expliciet _nog een keer_ om gevraagd.

Vervolgens ben ik later op de dag weer gebeld met de mededeling dat mijn fiets gerepareerd was en dat ik hem kon ophalen. Ik vond het vervelend dat dit gedaan is zonder eerst aan mij een prijsindicatie door te geven. Maar goed, ik heb de fiets toch nodig dus ik vroeg wat het gekost heeft. Er werd mij een prijs van €62,40 doorgegeven, wat ik al erg duur vond maar over de telefoon heb ik het er bij gelaten.

Ik ben 's avonds naar het fietsenhuis gegaan om mijn fiets op te halen. Omdat ik de prijs nogal aan de hoge kant vond vroeg ik wat er allemaal gedaan is. Niet alleen bleek mijn achterband vervangen te zijn maar ook was er een onderhoudsbeurt a €37,50 uitgevoerd waar ik nooit om gevraagd heb en waarover ik ook niet geïnformeerd ben. Ik heb hierover duidelijk mijn ongenoegen geuit maar er was niks aan te doen zei men. Ik heb mijn fiets nou eenmaal nodig dus ik besloot te gaan betalen.

Halverwege het betalingsproces echter bleek dat ze vergeten waren om de montage/demontage kosten van het wiel te berekenen. Er kwam nu dus nog eens €12,50 bovenop de prijs en ik moest €74,90 betalen. Ik heb hier flink over geklaagd in de winkel maar men lachte mij uit, zei dat ze er niks aan konden doen, dat ik maar moest betalen en toen ik zei nooit meer terug te zullen komen zeiden ze letterlijk 'gelukkig maar, het kost ons toch te veel', refererend naar de gratis ophaalservice. Er was niet met de mensen van het fietsenhuis te praten en ik had geen keus dan betalen als ik mijn fiets mee wilde krijgen.

Ik heb uiteindelijk betaald (ik heb mijn fiets immers nodig) voor een onderhoudsbeurt waar ik nooit om heb gevraagd en ik heb meer moeten betalen dan de prijs die mij vooraf mondeling is toegezegd. Ik vraag mij af wat voor stappen ik kan nemen om aan dit soort wanpraktijken iets te doen.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.