BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kapotte distributieketting

Bijdrage door gebruiker
27-01-2005
7 reacties

Onlangs is van mijn Chrysler Voyager TurboDiesel de distributie kettinggebroken bij 150.000 km, met de benodigde motorschade van dien. Integenstelling tot een distributieriem zit er geen onderhoudsinterval opde distributieketting, dus vervangen bij een bepaald aantal km hoeftniet. Ik ben daarom nota bene speciaal op zoek gegaan naar een auto meteen ketting ipv een riem!Er is op geen enkele manier waar te nemen of de ketting op brekenstaat. Gek genoeg breekt de ketting bij veel Chryslers van dit bouwjaarvolgens de dealer. En dat verbaast me: Wat is nl. het nut van eenonderhoudsvrije ketting die dus in ieder geval de levensduur van deauto zou moeten meegaan, als die toch om de haverklap breekt? En alsmen dit kennelijk weet, waarom wordt er dan toch geenonderhoudsinterval voor opgesteld, of een terugroepactie? Dan had ikhem nl. graag op tijd laten vervangen want misplaatste zuinigheid loonthier niet.Ook het begrip 'domme pech' lijkt me in dit geval niet meer van pas gezien het grote aantal Voyagers met dit euvel. Mijns inziens valt de door mij geleden schade onder dezelfde kategorieals het hypothetische geval dat een autofabrikant expliciet zouvermelden dat je geen olie hoeft te bij te vullen/vervangen en je motordaardoor vastloopt... terwijl de fabrikant dit weet! Ik neem de dealerverder niets kwalijk, maar zit wel met de schade. Wie heeft eensuggestie of hier nog iets van te maken is?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.