9 Juni dit jaar heb ik met een groep van vijfpersonen vanaf mijn woonplaats Veendam een treinreis gemaakt naar Schaffhausen in Zwitserland.
Op de heenreis op 9 juni hadden wij meer dan 90 minuten vertraging. Onze ICE vanaf Arnhem Centraal, waar wij opstapten, werd na Freiburg im Breisgau geschrapt vanwege de te hoog opgelopen vertraging. Onze reis eindigde daar dus. Wij misten daarop onze aansluiting vanaf Basel naar onze eindbestemming voor die dag: Erzingen (Kletgau), waar wij ons hotel hadden geboekt. Dit gebruikten we als uitvalsbasis voor ons uitstapje dat weekend. Na thuiskomst hebben wij een claim bij vertraging ingediend bij NS International waar wij onze reis hadden geboekt. Onze claim werd 16 juni gehonoreerd. Sindsdien is er een hele tijd voorbij gegaan zonder dat de vergoeding werd uitbetaald. Telkens waren er bij navraag over de status van onze claim excuses van NS International voor het niet uitbetalen. Voor onze groep gaat het om totaal € 174,75. “Het is druk”, “er is geen of weinig personeel” en: “het duurt nog een aantal weken langer.” Zo wachten we nu al meer dan vier maanden op ons geld. Er worden beloftes gedaan, maar nog steeds hebben wij geen geld ontvangen. Wij zijn goed van vertrouwen en hebben enig geduld opgebracht, maar dit slaat nergens op! De wettelijke termijn is gesteld op 6 weken voor toe- of afwijzing van een claim en ze geven aan vervolgens binnen drie weken uit te betalen.
NS International moet en kan dit beter doen. Wat kunnen wij nog doen? Hartelijke groeten D. Meijer