Op 8 maart j.l. heb ik bij een Sixt een huurauto gereserveerd voor gebruik tijdens onze vakantie op Curaçao, van 28/7 tot 11/8. Ik heb voor Sixt gekozen omdat zij partner zijn van het KLM Flying Blue programma en deze huurperiode van ruim 2 weken mij 1.200 miles zou opleveren. Zie daarvoor ook de Flying Blue partner site:
https://www.flyingblue.com/nl/partners/car-rental/car-rental-sixt-rent-a-car/presentation
Zoals gebruikelijk wilde ik na terugkeer de miles claimen op de website:
https://www.sixt.com/php/profile/bonuscheck
Het reserveringsnummer en factuurnummer worden echter niet herkend door de site. Ik heb daarom op 21/8 per e-mail contact opgenomen met Flying Blue om de miles alsnog bijgeschreven te krijgen. Zij meldden mij echter op 23/8 dat zij mij niet kunnen helpen omdat het claimen van de miles via de partner zelf (in dit geval Sixt) gebeurt.
Op 24/8 heb ik telefonisch contact proberen te krijgen met Sixt Nederland maar dat is niet gelukt. "Geconfronteerd met een situatie van overmacht" is Sixt tijdelijk niet in staat om de telefoon op te nemen, maar de automatische boodschap luidt dat ik wel een email kan sturen naar de klantenservice Benelux. Dat heb ik op 27/8 gedaan.
Omdat reactie uitbleef heb ik op 10/9 (2 weken later dus) per Facebook contact gelegd met Sixt Nederland. Daarop kreeg ik direct antwoord: Sixt Nederland kan mij niet helpen omdat zij geen inzicht hebben in de systemen van Curaçao, en ik moet dus contact opnemen met Sixt Curaçao.
Diezelfde dag, 10 september, heb ik een e-mail gestuurd aan Sixt Curaçao. Wederom bleef reactie uit.
Omdat Facebook het enige kanaal bleek te zijn waar gereageerd werd op mijn vragen heb ik op 18/9 wederom een bericht gestuurd, om te zeggen dat Curaçao niet antwoordt. Deze keer bleef ook hier reactie uit. Een herinnering op 22/9 mocht niet baten. Al die tijd heb ik ook telefonisch contact geprobeerd te krijgen maar Sixt Nederland blijft onbereikbaar, en op e-mails was nog steeds niet gereageerd.
Weer ruim een week later, op 30/9 heb ik maar weer een bericht gestuurd via Facebook - de toon van mijn boodschap was inmiddels wel wat veranderd. Daarop kwam reactie: Sixt herhaalde dat ik contact op moet nemen met Sixt Curaçao. Daarop heb ik direct gereageerd en mijn eerdere bericht dat Sixt Curaçao niet antwoordt, herhaald. Ik heb aangegeven dat het voor mij niet uitmaakt of ik met Sixt Nederland, Sixt Curaçao of Sixt Worldwide te maken heb: voor mij is Sixt één bedrijf, en ik ben een betalende klant die fatsoenlijk geholpen wenst te worden. Reactie op dat bericht is tot op de dag van vandaag uitgebleven.
Kortom: ik heb een eenvoudige vraag, alles wat ik wil is dat mijn 1.200 miles worden bijgeschreven. Sixt Nederland is telefonisch echter onbereikbaar, en reageert simpelweg niet op e-mails. Het enige contact, via Facebook, is sporadisch en levert onbruikbare adviezen.
Wat kan ik nog doen?